Skyltsöndag, den 9 oktober 2016

Otroligt så fort tiden går! Snart är det jul, sedan påsk och så säger vi glad midsommar igen. Jag vet, det här är en sliten vits hos mig, men jag har ganska billiga nöjen🙂

Skyltsöndag alltså! BP förvaltar och hos henne finns länkar till andra skyltare. Det här är en kul grej som jag hållit på med rätt länge nu. Den stressar på inget sätt – skyltar, planscher, tavlor, texter… de finns överallt!

På väg till innebandymatchen i Villmanstrand i början av oktober tog vi en paus i Utti. Där fanns den här skylten.
På väg till innebandymatchen i Villmanstrand i början av oktober tog vi en paus i Utti i närheten av Kouvola. Där fanns den här skylten.
Och tittar ni noga efter på den stora skylten ser ni den här bilden.
Och tittar ni noga efter på den stora skylten ser ni den här bilden.

Jag har själv hoppat fallskärm (tandemhopp) precis här på Utti. Har en video från hoppet – ja, ni vet, ett sådant där VHS-band. Nu borde jag få den överförd till digital form så jag kan visa den åt eventuella intresserade personer. För här hemma har jag INTE längre en videobandspelare…

 

11 thoughts on “Skyltsöndag, den 9 oktober 2016

  1. Visst finns skyltar precis överallt! Å Utti som jag aldrig hört talas om verkar vara ett toppen aktivitetscenter för den som vågar. Vad du är modig och duktig att hoppas fallskärm, det skulle jag aldrig våga.
    Tusen tack för två toppen skylltar och tack för länken också:-)

  2. Ja, du är verkligen modig! Gav du mig en miljon skulle jag inte göra det! ( skulle göra det där ”leap of faith” en gång i USA- och vi var på teambuilding i någon skog i norra USA- högst i träden upp hade dom byggt en form av linbana som dom kallade ”leap of faith”……jag skrek hela vägen upp i trädet och sedan fick dom putta ut mig…jag vågade INTE ta steget…. då kan du ju tänka tid att kasta sig ut ifrån ett plan……nix….)

  3. Alltså jag vet inte om jag hade vågat men kul att du ha en liten filmsnutt av ditt hopp. Det får du verkligen föra över till digital form. Alla vill se det😉

Kommentera

