Inte hade jag trott…

… att jag skulle ge mig på kakelfogar med en tandborste! Helt bra blev det ännu inte men jag fick i alla fall användning av vinägern. När den snart är slut köper jag ättika till rengöring i stället.

Har hållit sig i tre veckor.
Överraskande tålig – blomman till höger har hållit sig i tre veckor.

… att den här höstblomman skulle trivas så bra på min inglasade balkong. Har haft den snart fyra veckor och inte en enda blomma har jag behövt plocka bort. Dessutom har den många knoppar.
Höstglöden till vänster är inte lika gammal men den tycks trivas svalt den också.

Jag bränner levande ljus varje kväll, inte enbart om höst och vinter.
Jag bränner levande ljus varje kväll, inte enbart om höst och vinter.

 

12 thoughts on “Inte hade jag trott…

  1. Lärde mig av en bloggare att en blandning av bakpulver och citron gör underverk vad gäller fogar och annan rengöring. Nu har jag lär mig att man även kan använda vinäger och ättika. Blogglandia är verkligen en databank!

  2. Fina bilder och här tänds också levande ljus hela året om. Har en kompis som tar bikarbonat istället. Bra till allt. En fläck på kläder, i tvättmaskinen för att bleka och för att få maskinen ren igen, för att få silversmycken som ny och..och..och… Där finns alltid kilovis med bikarbonat😉

  3. Som du skriver, köp Ättika nästa gång. Ta en skål, blanda vatten, ättika och några droppar Yes-diskmedel. Sen sätter du igång och skrubbar fogarna, låt stå 30-60 minuter, sen skölj av. Ättika är fantastiskt! Ytterligare tips, om man har lite illaluktande skor. Ta fram hinken, häll i några liter vatten, i med cirkus 1 dl Ättika, tryck ner gympaskorna i hinken och låt stå i 3 timmar. Bakterierna, de som gör att det luktar, dör av den sura graden, sen skölj av skorna och torka. Det är just våra bakterier på fötterna som gör att det kan lukta, de trivs ju särskilt bra på varma ställen, som fötterna och skorna. Så jag stoppade ner även mina fötter i hinken, funkade perfekt!

  4. Ättikssprit är också bra till avkalkning av kaffebryggare mm. Bra mycket bättre för både oss och miljön än de kemikalieblandningar man kan köpa för ändamålet. Och som det är massor av varningsmärken och text på…

Kommentera

