Blottar mig själv

En rubrik ska ju vara ”hooking”, så jag valde att presentera det här inlägget med den här rubriken🙂
Hittade frågorna hos BP, som lånat dem av en annan bloggare. Tycker att sådant här är kul ibland, att presentera sig för sina läsare🙂
Sätter precis som BP lite varierande bilder här, de har egentligen inget med svaren att göra🙂

Ett minne från Trädgårdsföreningens resa i augusti.
Ett minne från Trädgårdsföreningens resa i augusti.

1 Vad vill du förmedla med din blogg?
I dagsläget mest vardagsglädje. Min blogg är inte nischad så här hittar du allt möjligt. Jag vill också vara öppen kring allt, även skriva om sådant som känns svårt och skamligt. Då man delar bekymmer med andra i Blogglandia inser man fort att man inte är ensam.

2 Vilken typ av bloggar gillar du att läsa?

Vardagsbloggar är de bästa. Gillar också resebloggar.

3 Hur är den perfekta lördagen för dig?
Jag är egenföretagare och därför kan en lördag se ut lite hur som helst. Men god mat och dryck tillsammans med fina vänner slår aldrig fel, varken på en lördag eller en vardag.

Han häckar på min balkong. Inte en inredningspryl jag skulle köpa, men fick den som gåva och tycker ugglan ser både klok och sympatisk ut.
Han häckar på min balkong. Inte en inredningspryl jag skulle köpa, men fick den som gåva och tycker ugglan ser både klok och sympatisk ut. Det finaste med honom är att han är tillverkad med motorsåg.

4 Flyg, tåg eller båt?
Gillar alla tre. Har sällan brådska så tåg och båt duger gott🙂

5 Din bästa egenskap?
Snäll. Vill alla väl.

6 Vilken är din huvudsyssla idag?

Frilansjournalist med allt vad det innebär av varierande uppdrag.

En del svagheter har man förstås i livet... ;-)
En del svagheter har man förstås i livet…😉

7 Vilka är dina bästa inredningstips?
Avskalat, enkelt, levande ljus, gröna växter.

8 Hur ofta städar du toaletten?
Toalettstolen minst två gånger per dag🙂
Toaletten som helhet ungefär en gång i veckan.

9 Vilken är din favoritfilm bland Astrid Lindgrens filmer?
Madicken.

10 Hur ser din morgon ut hemma hos dig?
Sover gärna till 8-9. En knapp timme frukost, läser papperstidningar. Jobbar sedan i regel 3-4 timmar disciplinerat med texter vid datorn.

13 thoughts on “Blottar mig själv

  1. Kul att få lära dig mer. Ugglan är bara så sött.
    Förr var det vanligt med sona besvara frågor med ibland upp till 40 frågor. Var nu längesen jag såg en sånt. 🙂

  2. Kul att du också tog listan! Känner nog igen dig i dina svar. Har ju följt dig ett antal år nu. Men den stora överraskningen var nog att du rengör toastolen minst två gånger per dag – WOW;-)
    Stort tack för länken:-)

    1. Visst är det här ett sätt att lära känna varann – jag tycker jag känner dig rätt bra också🙂
      Orsaken till att jag rengör toastolen så ofta är att jag tycker där alltid blir nån mystisk liten prick… äh, tror inte vi går inte på detaljer här😀
      Är ju oftare på toa hemma nu också då jag jobbar hemifrån – hahahaaa!

Kommentera

