Utanför mitt fönster…

… i köket brummar och bullrar det. Överlag verkar många korsningar i vår stad få ny asfaltsbeläggning just nu.
När jag flyttade in här sista dagen i augusti såg jag bara en vägg av gröna löv. Snart ser jag lite mer. Men där händer inte så mycket, mest är det bilar som kör förbi nere på gatan eller uppe på infartsbron.

Asfalteringsarbeten på gång.
Asfalteringsarbeten på gång. Men som betraktare får man gissa sig till vad som finns bakom löv- och grenverket.

Dagen började med ett tre timmars pass med olika texter hemma vid datorn. Jag trivs så otroligt bra med det här sättet att jobba. Känner mig privilegierad och inte ensam alls.

Jag skulle gärna visa bilder från mina olika arbetsuppdrag, men av olika anledningar är det för det mesta inte möjligt. Jag tycker att texterna och bilderna ska komma i tidningen först. Ibland jobbar jag också med annonsörer och då är det ännu viktigare att allt går korrekt till.

Mitt på dagen strövade jag i lugn och ro, mestadels tillsammans med pensionärer, i mataffären. Träffade terapeuten jag gick hos för ett och ett halvt år sedan och kunde med gott samvete svara på frågan om hur jag mår att jag mår toppen.

Detsamma svarade jag åt en annan bekant på stan som frågade ”Hur känns frilanslivet?” ”Härligt” svarade jag.

14 thoughts on “Utanför mitt fönster…

  1. Tror att alla förstår att du inte kan visa bilder eller skriva om dina uppdrag. Det är väl självklart. Du gömde arbetsplatsen bra bakom träden. Kan vi få en bild till när löven har ramlat av?😉
    Roligt att du mår bra!

  2. Förstår att du stortrivs som frilans. Man kan ju göra jobben precis när man vill, bara man håller deadlinen. Frilans betyder frihet helt enkelt.

    Förstår även att du inte kan visa bilder på bloggen innan de har visats i tidningarna, speciellt då annonsörer är inblandade. Men kanske efteråt när de har publicerats. Åt andra sidan har du ju så mycket annat att blogga om och tar massvis med bilder så…

    1. Jag är ännu lite känslig, tror jag, från den tid jag på gamla jobbet fick strikta order om att hålla jobb-blogg och privat blogg separata.
      Tyckte det var lite konstigt… jag skrev ju ALLTID positivt om jobbet, det var ju klart.
      Nu tror jag det är lite friare, men jag är försiktig ändå🙂
      Och visst, frilanslivet är fritt – lite osäkert känns det ekonomiskt ibland men hittills har jag klarat mig och även jobb som jag inte riktigt väntat mig att få har droppat in🙂

Kommentera

