Halva oktober har gått…

… nästan i alla fall.
Det händer att jag drömmer om att resa bort nånstans.
Transsibiriska järnvägen måste bli av något tag, kanske på våren? Har en bekant här från Lovisa som kan tänka sig dela sällskap med mig. Jag tror att hon och jag skulle komma överens🙂

Konstverk från Galleri Theodor tagen tidigare i höstas.
Konstverk från Galleri Theodor tagen tidigare i höstas.

En kryssning på Medelhavet skulle inte heller vara fy skam. Eller i Västindien. Men närmast vad jag just nu kommer en båtresa är troligen en färd över till Stockholm🙂

Den här dagen började med ett jobb för Nya Östis. Trevliga människor och många riktigt små barn på plats!
Eftermiddagen har bestått av översättningsjobb och i kväll är det innebandy som gäller. Tors tredje match – hoppas det blir seger nu!

8 thoughts on “Halva oktober har gått…

  1. Jag har också drömt om att åka den transsibiriska järnvägen. Har sett en del dokumentärer om den och det verkar spännande. Det går en serie på nån kanal om häftiga tågresor. Nu senast handlade det om en resa tvärs över Canada från öst till väst

    Jag har åkt på en häftig tågresa. Cecil Rhodes gamla järnväg från Gaborone till Bulawayo genom Botswana

  2. Tiden går fort när man har roligt sägs det. Å roligt har du ju just nu. Transsibiriska järnvägen skulle jag aldrig tar mig an (för obekvämt enligt en kollega som faktiskt satte på tåget med noll lyx och vettig mat i några veckor), men några kryssningar skulle jag kunna tänka mig:-)

    1. Tycker om att ha det lyxigt och bekvämt, men klarar bra av att göra min behov stående över ett hål i golvet om så behövs.
      Tror det finns toa på tåget🙂 För mig är det en inställningsfråga.
      Men exakt hur det kändes och var kan jag ju först säga EFTER en resa😀

Kommentera

