Vacker vägg, del 52

En vägg i idrottshallen i Villmanstrand.
En vägg i idrottshallen i Villmanstrand.

Om ett par timmar styr Lovisa Tors innebandysupportrar kosan mot Åbo. Kanske det finns någon fin vägg att fotografera i hallen där? Den här är från resan till Villmanstrand söndagen den 2 oktober.

Min förmiddag har gått i översättningsarbetets tecken. Det ramlade in drygt 1000 ord och jag kunde lova att leverera dem redan i dag.
Ska jobba en dryg timme till innan jag packar väskan till Åboresan. Måste ge mig av i god tid till hållplatsen. Skadade knäet i går. Hemma i köket. Jag bara vände mig mot höger för att slänga ett papper i skräpkorgen, och så sade det KNAAK!
Fasiken, det gjorde ont.
Det lär ju vara i hemmen olyckorna sker. När man håller på med extremsporter, hoppar fallskärm och så – då vrickar man inte ens en tå!
I dag kan jag gå, men väldigt långsamt och försiktigt… tävlar i snigelklassen.

8 thoughts on “Vacker vägg, del 52

  1. En aktiv vägg skulle jag säga som visar vilka idrotter man kan utföra i föreningen. Bra där!
    Osis med knäet, men visst sker de flesta olyckor i hemmet. Ändå säger många att idrotta är farligt;-)
    Hoppas Tor vinner!

    1. Hahaa – det var en kul åsikt – att jag ska vara glad att jag inte är en häst🙂 Jo, för då skulle jag slaktas, antar jag att du menar.
      Jag översätter olika texter från finska till svenska, just nu för publikationer inom marknadsföring som ska komma ut före jul.

  2. Samma sak, fast i hönshuset, gjorde jag också för några år sedan. Jag vet hur ont det gör. Krya på dig och ta det lugnt. Hoppas det går bra med resan ändå.

    1. Det går bra att sitta vid datorn och jobba, att sitta i buss till och från match, att sitta på läktare. Och så vann vi ju!
      Men att gå är lite jobbigare.
      Blir nog vårdcentralen endera dan, senast på tisdag då jag inte har några jobbuppdrag.

Kommentera

