Chokladhimlen…

… finns nu också i Lovisa. Nala Deli säljer praliner från Petri´s Chocolate Room.
Visste att jag skulle missa öppningen av affären på grund av diverse omständigheter. Men tänkte att jag tar en sväng där via, för jag kan lyckligtvis ännu köra bil. Jag kan gå också men tävlar som sagt i snigelklassen🙂

Handgjorda praliner.
Handgjorda praliner.

Såg att levande ljus lyste i en lykta utanför affären och att det var belysning och några personer där inne. Dörren var stängd. Den nya företagaren hade egentligen stängt för mer än en timme sedan.
Men vi välkomnades in ändå och jag kunde köpa handgjorda praliner. Min syster gjorde detsamma och köpte även blockljus.
Fantastiskt tillmötesgående företagare – tummen upp för det!

25 thoughts on “Chokladhimlen…

  1. Mumsigt minst sagt.

    Var nån chokladmässa här i stan förra helgen om jag inte minns fel….missade det tragiskt nog.
    Får bli en chokladkaka på ICA istället😉

    Ha de bäst nu.

  2. De ser väldigt goda ut. Mörk choklad är svårt att motstå. Får nog gå till stadshuset och kräver att vi får en affär som säljer handgjorda paraliner😉
    Bra företagare, så får man kunder.

  3. Här fastnade jag. Det ser himmelskt gott ut. Jag får inte äta sött och det har gått bra länge nu, men nu är jag inne i en period där jag är så vansinnigt sugen på godis. Suck.

Kommentera

