En dag på hemmaredaktionen

… eller vad jag ska kalla mitt arbetsrum/sovrum. Mitt kontor? Verkstad, skulle väl någon med glimten i ögat säga, för att också sängen är här. Men nu är det utsikten från arbetsplatsen jag vill visa. Eller utsikten från rummet överlag, då jag har persiennen uppfälld för att få in ljus. Till natten släpper jag ner och stänger den, fastän insynen är minimal. Men blotta tanken på att någon ändå står i buskagen och spanar påminner om filmen ”Halloween” och ger rysningar…

Utsikten snett mot vänster, väderstrecket är nordost.
Utsikten snett mot vänster, väderstrecket är nordost.

Just nu är jag extra tacksam för att jag har jobb jag kan göra hemifrån. Blir sju timmar jobb minst i dag, så det där med att helga vilodagen funkar inte riktigt för en egenföretagare.
Knäet måste undersökas. Troligen måste det vänta till tisdag förmiddag.

Onekligen vackra färger i naturen just nu.
Onekligen vackra färger i naturen just nu.
För några dagar sedan putsade gårdskarlen gräsmattan. Snart får han göra det igen :-)
För några dagar sedan putsade gårdskarlen gräsmattan. Snart får han göra det igen🙂

host_4

16 thoughts on “En dag på hemmaredaktionen

      1. Man ska ju följa doktorns ordination. Jag gör det allt vad jag orkar. Jag är alldeles för rastlös för att bara sitta still, men jag besöker inte sjukvården frivilligt någon mer gång.
        Svante

      2. Aj aj🙂 Nå, du gör som doktorn säger – hoppas det inte blir värre av promenad-ordinationen!
        Finns det något du kan göra på gården? Utan att gå en mil?
        Men klättra nu inte i träd bara…😉

      3. Jag har precis kommit in efter dagens sista promenad, det fattas 200 meter för att det ska bli en mil. Jag får nog ta, och gå till återvinningsstationen, och tömma plastförpackningarna, det är 100 meter dit.
        Svante

  1. Vilken fin utsikt! Å det mest positiva med dina bilder är den blåa himlen. Har inte sett ett stycke blå himmel på drygt en vecka. Så tack så jättemycket:-)

Kommentera

