Lite halvfärdigt ännu…

… och på grund av knäskadan tänker jag verkligen inte förivra mig då det gäller att flytta möbler😀

This is not ready yet, my dear.
This is not ready yet, my dear.

Nej, allt är inte klart, och vanligtvis står inte Bond i öppningen till köksdörren heller. Men han ville posera, visa att han bor hos mig.
De här möblerna ska flyttas. Särskilt synd känns det just nu att jag inte kan ha locket till sekretären nedfällt, för då kommer jag inte ut från sovrummet. Den lilla svarta biten ni ser nere i vänstra kanten på bilden är nämligen min Barcelonasoffa. En liten del av sovrumsdörren syns också.

Men hörni… tids nog! Tålamod var ordet!

Tycker om att ha små värmeljus med dofter här.
Tycker om att ha små värmeljus med dofter här.

Ibland tänker jag ”så synd att jag inte röker” för då skulle jag ofta gå ut på balkongen, sitta här och filosofera. Men nej, det får räcka med att en del av mina vänner röker och att andra i huset gör det🙂
Ska bli intressant att se hur fönstren på balkongen ser ut på vintern. Jag tänker inte använda infravärmen, den är inte kopplad just nu.
Men på våren och sommaren blir det här som ett extra rum och då inreder jag det troligen lite mer.

I dag skulle jag ta det lugnt, inte göra många knop. Men jag har jobbat från tio till sex. Lyckligtvis har jag kunnat göra det via datorn hemma. Det blev en del korrekturläsning och så damp det in några uppdrag via e-posten.
Jag är tacksam och glad, har jag sagt det förr?❤

 

14 thoughts on “Lite halvfärdigt ännu…

    1. För mig skulle det passa bra med helt rökfritt, hela Finland kunde få bli det😀
      Men jag vill inte ”mobba” dem som röker, de har det inte lätt med alla förbud som duggar tätt.

    1. Ja, jag tror att mycket av det som hänt i mitt liv de senaste 30 månaderna har lärt mig förstå att det är bäst att ta det lugnt. En dag i sänder. Det blir vad det blir.
      Kram❤

  1. Roligt att få se lite från din inredning. Rom byggdes inte på en dag, så allt kan inte bli klart direkt heller, tyvärr.
    Fin balkong!
    Trevligt att få träffa Bond också.
    Ha det bra!

Kommentera

