De trevliga kvällarna fortsätter

Innan Tors match hade jag en väninna på besök. Vi laddade upp med små salta bitar och några salta pinnar – och ja, ett glas mousserat förstås.

Skärgårdslimpa och ishavsröra.
Skärgårdslimpa och ishavsröra toppad med persilja.

Man måste ju skåla i förväg OM Tor inte skulle ha vunnit.
Och så skålade vi för mitt nya hem och för en bröllopsdag (inte min, hahaa!).
Tack så mycket för allt Marina!

Marina hade med sig en vackert inpackad flaska, ett kort, ett paket salt och mörkt bröd som lyckönskan till nya hemmet.
Marina hade med sig en vackert inslagen flaska, ett kort, ett paket salt och mörkt bröd som lyckönskan till nya hemmet.

Jag har ju flyttat rätt ofta på senaste tid, rättare sagt två gånger på drygt två år. Men tro nu inte att jag flyttar för att få gåvor😀 SÅ roligt är det inte.

Jag flyttade för att våga förverkliga mina drömmar om ett eget företag och om att få syssla med det jag vill. Jobba för min hemstad på alla tänkbara sätt. Jag trivdes i före detta bostaden, men behövde få ner boendekostnaderna, och jag trivs ypperligt här också – så jag är glad!

Skål för Tor! Seger 11-7 ikväll!
Skål för Tors innebandyherrar i division ett ! Seger 11-7 ikväll!

Efter matchen träffade jag en annan väninna. Vi ses inte lika ofta nu som förr då hon mestadels bor på annan ort, men god vänskap klarar avstånd. Det finns ju Messenger🙂

Nu ska jag börja skriva om matchen för Tors webbsajt. Senare ikväll eller i morgon sätter jag ut ett par bilder i kateogorin ”Innebandy – i media opublicerade bilder”🙂

10 thoughts on “De trevliga kvällarna fortsätter

    1. Jo tack🙂
      Men vet du, det är ju det som gör en lite rädd – när kommer det en smäll!
      Kanske ändå bäst att njuta då allt är trevligt – och att omge sig med människor som tycker om en – inte bry sig om dem som inte gillar en.

  1. Galet goda ser de där snittarna ut!!! Men det andra kan jag stå över, som Tormatchen … däremot, bubblet hade jag lätt kunnat halsa i mig, med snittarna 😄

    1. Innebandy är bara SÅ spännande – men det handlar ju om en livsstil där jag känner nästan alla supportrar och har följt laget i mer än femton år.
      Snittar är gott och många sorter går snabbt att fixa till🙂

  2. Visst blir man glad när någon tänker på en och överraskar med en inflyttningspresent. Kul! Då blev det mycket god mat idag. Det här ser också läckert ut.

  3. Perfekt uppladdning inför (seger-)matchen. Å det tog nog inte mera än max 10 minuter att fixa snittarna. Ingredienserna finns ju att köpa i närmaste Supermarket. Helt i min smak om man säger så:-)

    1. Jag tror det tog en kvart att skära brödet i små bitar, sätta röran på och pryda bitarna med en kvist innan de lades på en bricka.
      Jag gillar också sådana där små saltiga bitar🙂

Kommentera

