Skyltsöndag, den 23 oktober 2016

Snart har oktober månad runnit i väg, bara en dryg vecka kvar av den.

I dag visar jag en skylt som hänger i busstationens vänthall i Lovisa.

En skylt kanske från 1950-talet?
En skylt kanske från 1950-talet?

Jag vet inte om frisörsalongen någon gång funnits just i den här byggnaden, men att gamla skyltar bevaras och ramas in är fint tycker jag.

Teidänkin tukkanne siistiksi! betyder ungefär Låt också ert hår bli snyggt!

En lista med fler söndagsskyltare hittar du här.

Ps. Ikväll har Tor match igen – hoppas laget fortsätter övertyga och leverera🙂

17 thoughts on “Skyltsöndag, den 23 oktober 2016

  1. Älskar sådana gamla, ofta handmålade skyltar. De är originella, roliga och kultiga. Verkligen kul att man bevarar dom. Sådana skyltar har betydligt mera ”karaktär” än dagens varianter gjorda i Illustrator och Photoshop.

    Tusen tack för en kultig skylt och länken:-)

    Håller tummarna att Tor vinner igen!

    1. Tack!
      Jag har kommentarsgranskning på så det kan dröja lite innan svaren syns – bägge dina kom fram, men publicerar bara ena eftersom du skrev samma sak från två adresser.
      Kanske du tänkte de for i skräpkorgen, men de gjorde de inte.
      Tack för ditt besök!

  2. Gamla skyltar är mysiga. Jag har sånt i vykortsformat. Köpte de och vet inte vad jag ska till med de. Ville kasta ut, men kunde inte göra det. Frågade kompisen hon tyckte att jag är dum om jag slänger dem. Och jag vill nog inte höra det heller. 🙄

Kommentera

