En sorteringens dag

Vad gör man en dag då det mestadels regnar? Dripp dropp och de sista envisa löven ramlar från träden.
Ja, inte suckar jag i alla fall över regn och rusk eller över den allt mer mörkare period vi har framför oss.
I stället är jag glad för en halv ledig dag och ser fram emot Nya Östis alltid lika givande redaktionsmöte.

En stor del av förmiddagen har jag ägnat åt att sortera mitt bildarkiv och bränna bilder på en cd. Otroligt skön känsla då flera hundra bilder kunde raderas från tillfälliga mappar på datorns desktop🙂

En av höstens arkivbilder. Gräs trotsar sten, under infartsbron i Lovisa.
En av höstens arkivbilder. Gräs trotsar sten, under infartsbron i Lovisa.

8 thoughts on “En sorteringens dag

  1. Du kan vara glad att du fortfarande har en CD på din dator. Det har inte jag. Har helt övergått till USB-minnen i stället.
    Det där gräset har vad jag kallar växtkraft! Himla fin bild!

    1. Tack! Det var en sådan där ”knäppa-rakt-av”-bild åter en gång🙂
      Man kan ju inte lita på att allt hålls kvar på CD:n eller USB-minnen heller för den delen, men jo – jag är glad för att jag har en CD-brännare.

Kommentera

