Drar iväg västerut

Det blev ingen supporterbuss till matchen Karhut-Tor i Björneborg. Det är fyra timmars körtid i en riktning och av olika anledningar hade många annat att göra den här lördagen.
Men igår tog en annan supporter kontakt med mig och frågade om jag har lust att hänga med i en minibuss. Så nu åker vi i alla fall.
Heja Tor och hörs i morgon!

En supporterhalsduk i bomullsgarn och med mina initialer. Min mamma har stickat den <3
En supporterhalsduk i bomullsgarn och med mina initialer. Min mamma har stickat den❤

Och förresten – passa på att rösta på den bild du gillar bäst i Höstbildstävlingen på Bloglovisa, en sajt jag modererar. Omröstningsrutan borde finnas längst ner, beror lite på hurudan skärm du använder.

16 thoughts on “Drar iväg västerut

  1. Halduken är ju helt suverän – i Sveriges färger dessutom. Vilken tur att du fick erbjudande om att åka till matchen. Håller tummarna att Tor vinner!

    1. På riktigt finska orter, som de flesta vi besöker är, får vi ibland höra gliringar för att vi talar svenska. Menkää Ruotsiin (Far till Sverige) ropades det bland annat i går…
      Men vi vann, så motståndarnas supporters var ju sura.

    1. Saldot blev en knäskadad spelare, en skadad i publiken (jag som fick en spelare över mig och bula på benet – eget fel då jag sitter med en trumma nära sargen…)
      Seger blev det lyckligtvis också🙂

  2. Fyra timmar för den sträckan!? Nåja,det är väl fortfarande mycket grusväg i Finland:-)
    Hoppas allt gick bra och Loviisa vann stort.

Kommentera

