Att bänkidrotta är också farligt

I dag är bulan lite mindre. Den är gul och blå. Rätta färger i alla fall :-)
I dag är bulan lite mindre. Den är gul och blå. Rätta färger i alla fall🙂

När jag steg in i supporterbussen i går frågade några hur det är med knäet. ”Bra” svarade jag, ”men vi får se hur det känns när jag kommer hem”.

Det var ju lite så där skämtsamt sagt, men jag borde ha hållit truten. För mitt under matchen kommer en spelare flygande över sargen vilket leder till att vår supportertrumma slår mot mitt ben. Det gör jäkla ont när metallkanten träffar benet, men jag tänker inte så mycket på det eftersom matchen är jättespännande.

När matchen är slut ser jag att jag har en bula under knäet, stor som en tennisboll! Får låna en ispåse av laget och har den tryckt mot benet på väg hem. Bulan blir mindre och i dag återstår ”bara” ett stort blåmärke.

Skadan antar de rätta färgerna – gult och blått. Heja Tor och heja Sverige🙂

25 thoughts on “Att bänkidrotta är också farligt

  1. Outch! Det måste ha gjort rejält ont – efter matchen alltså. Å du som redan har haft problem med ett knä. Vet inte om jag ska säga att jag hoppas att det är samma knä eller det andra…
    Men Tor vann ju i allafall:-)

    1. Ja, du – vi får se det positiva🙂
      Tor vann och kanske bra att det är samma knä, som jag ändå klinkat fram på.
      Själva smällen gjorde att jag nästan såg stjärnor, sedan glömde jag smärtan för att matchen var spännande. Blev lite rädd när jag såg bulan…
      Men som sagt, den gav sig då den fick en ispåse på sig.

    1. Jag har skrattat lite åt det här eländet. Knäet känns rätt bra, men jag är försiktig ändå.
      Sedan kom smällen mot benet under knäet… det gör ont bara om jag rör vid det, annars är jag ok🙂

    1. Ibland behöver jag ta bilder från matchen också. Då jag inte har något objektiv som jag kan jobba på avstånd med måste jag sitta nära sargen.
      En och annan gång har man haft en kille i knäet🙂

  2. Nämen herrelennart….vad är nu detta????
    Du måste börja jobba med säkerhetsvakter- så du kan koncentrera dig på att fota och någon annan håller koll på säkerheten!
    Har svullnaden lagt sig?

    1. Idrottshallarna ser väldigt olika ut. På många arenor kommer man väldigt nära sargen – det är en del av charmen med spelet också, tycker jag.
      Men klart att det alltid finns platser där man kan sitta skyddad, långt från spelare och boll🙂

Kommentera

