Snart täcks de här av snö

Så säger meteorologen, att vi ska få snö endera dan. Bortåt tio centimeter.
I morse var det minus tre grader och trädens grenar var frostbitna.

Den här bilden tog jag i lördags i Björneborg. Jag tyckte det var lite roligt att ungefär samtidigt se en nästan likadan bild hos Nicki 007.

Snart vilar de här under ett täcke av snö.
Snart vilar de här under ett täcke av snö.

Ja, och så lottade jag ut Muminbokmärket. Jag har meddelat Jeanette att hon vann – grattis! Och tack till alla som deltog!bokmarke

21 thoughts on “Snart täcks de här av snö

  1. Även hos oss är nog snön på väg, idag mycket kyligt regn. Snön ljusar upp och åtminstone jag blir glad men det är många som inte har hunnit byta till vinterdäck.

  2. Ja, det är bara en fråga om timmar tills snökaoset kommer. Allt enligt SMHI, tidningar och till och med BBCs väderprognos för Sverige, Finland och Polen. Inte att jag ser framemot eländet, men det är ju samma sak varje år…

  3. Håller med dig Carita vi har tagit nästan samma bild och jag tycker dom är jättefina..
    Läste nyligen att man inte ska kratta bort löv bladen skyddar gräsmattan under vintern och när dom förmultnar blir det som en kompost och ger massor av näring till gräset..
    Om det är sant ja vet inte men han som påstod det var ett proffs..
    ha en fin dag vi har fått vår första snö idag det vräker ner och är väldigt mörkt och grått idag..
    Roligt att du länkade😀 Tack..

    1. Kul att länka till bloggkompisar!
      Jag tror också det blir bra kompost att inte ta bort ALLA löv. Däremot har jag hört att man inte ska lämna en tjock blöt matta av löv för då får inte gräsmattan syre.
      Kram!

Kommentera

