God morgon!

… sade jag till världen då jag tog den här bilden kring halv nio på morgonen.
Det är utsikten från mitt köksfönster.

Den där lilla gröna pricken tror jag är en ängel, för där fanns nog inget fordon med grön lampa på gården i bakgrunden.
Den där lilla gröna pricken tror jag är en liten ängel, för där fanns så vitt jag såg inget fordon med grön lampa på gården i bakgrunden.

Ni som känner mig vet att jag inte tycker om gardiner, så jag har inga sådana, inte ens en kappa, i köket. Persiennerna får vara nere på det här sättet, men inte slutna ens till natten.

Förmiddagen har börjat med ett litet översättningsjobb. Senare i dag ska jag föra kvitton, fakturor och andra viktiga papper till min bokförare. Sedan gör jag en artikel om en förening som ska jubilera och så är det redaktionsmöte.

9 thoughts on “God morgon!

  1. Vi har heller inga gardiner. Dammsamlare i våra ögon. Å det var då en himla tur att du hade en grön ängel i din första bild, annars hade jag trott att fotot var svart/vitt;-)

Kommentera

