Svartvitt

… ser mycket ut som just nu då snön kommit och många träd saknar löv.
Det var BPs kommentar på mitt förra inlägg, att också den bilden såg svartvit ut om inte den gröna ängeln varit med.

Inte mycket liv på Mariegatan nu, annat är det under Lovisa Historiska Hus.
Inte mycket liv på Mariegatan nu, annat är det under Lovisa Historiska Hus.

BP brukar också säga att det är så lugnt i Lovisa, inga människor i rörelse🙂 Verkar som om jag lyckas fånga just de situationerna ganska väl.

Under Lovisa Historiska Hus-evenemanget vimlar det av folk här. Men i dag var det rätt tomt. Tycker ändå bilden visar en fin del av Lovisa, och skulle inte en del färgade hus synas längre bort, och om inte gatan hade lite smutsgul snö… då hade man kunnat tro att också den här bilden var svartvit.

18 thoughts on “Svartvitt

  1. Oj, ni verkar ha fått rätt mycket snö med tanke på att det är såpass tidigt på säsongen. Eller det kanske är normalt på dina breddgrader. Jag bor nog fel, snö och vinterälskare som jag är ☺

  2. Såg att det blir ett Guggenheim museum i Helsingfors. Det besöker jag gärna när det står färdigt. Jag har besökt det som ligger i Venedig och det var en häftig upplevelse

      1. Oj då, det var mer än jag visste🙂
        Det har varit jättemånga och -långa piruetter och svängar i Guggenheimlångdansen… inte minst med tanke på VAR det ska placeras.

  3. Hahaha! Det är då än en gång en himla tur att jag ser ett gult och ett rosa hus på gatan. Annars hade jag verkligen än en gång trott på ett svart/vitt foto.
    Jag gillar bilden skarpt även om den är lika deprimerande som rådande årstid om man säger så. Å det är bara att sätta fart med att få med folk på bilderna. Du lyckades ju med det ett fåtal gånger under sommaren;-)

    Tusen tack för länken:-)

  4. Nu har vi ungefär lika mycket snö, fast jag tror vi har kallare just nu -6 grader har vi nu, och det ska bli kallare i helgen. Fint med bilder med inga, eller lite människor. Jag undviker att fota sådana.
    Svante

    1. Vi har sol och -2 i dag, det är ju rätt perfekt!
      Hahaa, vi tänker lika, jag har inte alltid lust att rikta kameran mot andra människor – verkar suspekt. Det är annat då jag är på jobb som journalist, förstås!

  5. Tjusigt kort. Nostalgi. Och folktomt. Gillar kortet, även om jag tycker november är deprimerande.
    Jag brukar försöka få med folk och fä på mina bilder – på gott och ont – just för att få rörelse i bilden.
    Kram😀

Kommentera

