När löven har dalat…

… ser det ut så här då jag tittar ut genom fönstret.

vintervy
Vintervy.

Tidigare har det sett ut så här.

Onekligen vackra färger i naturen just nu.
Höstvy.
Än är naturen rätt grön men snart blir det väl färgsprakande värre här! Utsikt från min balkong.
I slutet av augusti var det ännu mycket grönt.

Och för mig är det ett mysterium att blomman jag fick alldeles i början av september fortfarande ser så här fin ut på min inglasade balkong. Det har ibland varit nästan minus tio grader ute, men blomman den kämpar på. Att den lite slokar här berodde bara på att den var törstig. Inte EN enda knopp har fallit av och inte EN enda blomma har jag tvingats bryta bort för att den skulle ha vissnat…

Still going strong.
Still going strong.

25 thoughts on “När löven har dalat…

  1. Jättefina foton Carita..
    Både på höst och vintervyer.. Din blomma kan klara sig ganska länge eftersom du har inglasat önskar jag också hade det så.. Skönt att slippa en balkong som är full med snö…
    Ha en fin kväll nu..

  2. Gissa vilken vy jag föredrar av utebilderna… Men solen lyser fint på trädet med vintervyn.
    Du måste ha gröna fingrar, helt klart!

  3. Vackra bilder! Bra idé att leta efter en bit natur och fotar det vår, sommar, höst och vinter. Det är fint att se skiftningarna.
    Blomman står nog väldigt bra där. Svalt och ljust. Min balkong är helt öppen. Inte ens ett tak, suck…

Kommentera

