Hälsningar från Borgå!

Jag brukar ofta dra till med vitsen ”det bästa med Borgå är bussen till Lovisa”. Den börjar kännas lite sliten🙂 Även om det alltid är skönt att sätta sig i bussen och åka hem till kära Lovisa❤

Men! Det är underbart att åka till Borgå för att träffa en god vän, äta god mat och pladdra på om allt mellan himmel och jord utan att för den del nämna USA en enda gång😀

Vi var tidigt i farten och började äta redan då klockan var lite över tre på eftermiddagen. Utsikt från Rafaels Steakhouse.
Vi var tidigt i farten och började äta redan då klockan var lite över tre på eftermiddagen. Utsikt från Rafael´s Steak House & Bistro.
Några glas vitt vid ett levande ljus.
Några glas vitt vid ett levande ljus.

Efter pepparbiffen blev det kladdkaka med gammaldags vaniljglass.

En mättande efterrätt.
En mättande efterrätt.

Kvällen fick en fin avslutning med en trevlig busschaufför, men det enda som inte gick såsom jag ville var att han då han lät mig gå av vid kyrkan skulle ha sagt ”hördu, min arbetsdag tar slut här och nu – vill du fortsätta fira kvällen med mig?”
Hahaa! Precis alla drömmar kan inte slå in😀

18 thoughts on “Hälsningar från Borgå!

    1. Problemet är väl att det finns hundratals busschaufförer. Jag vet inte vem han var, han kan komma från nån annan stad – men med god tur råkar jag på honom också nån annan gång🙂

  1. Att börja äta och dricka redan klockan tre – ja, antingen är det väldigt sent för en lunch eller otroligt tidigt för en middag. Det beror på liksom;-)

    1. Det är fars dag i Finland i dag. Min väninna ville vara vid god vigör, och jag har också jobb i dag. Så vi tänkte att vi börjar tidigt och kommer således också tidigt hem och kan lägga oss före midnatt🙂 Dessutom har jag lite svårt att äta / smälta kött sent på kvällen.

    1. Det är alltid roligt att åka buss, tycker jag. Man kan lyssna på vad andra pratar, då det är ljust ser man landskapen – på något sätt är en bussresa roingivande. Om man nu inte råkar ha en förare som kör som en galning förstås, det har hänt nån gång.

      1. Men du pratade med honom? Jag raggade upp en bussförare en gång och vi dejtade några gånger🙂

      2. Nä, alltså vi hann ju bara byta några ord då han gick i gången och kollade belysningen som det var lite strul med. Jag log mot honom förstås, men sedan var det dags att köra i väg och man får ju inte störa förare med snack under färden🙂

  2. Om du inte får prata med bussföraren hade du kunnat lämna ditt telefonnummer på en lapp😉
    Helt otroligt vad du får för goda råd. Visst är det härligt att alla vill hjälpa till.
    Det var bra gjort att inte prata om USA. Ser ut som om du hade det riktigt trevligt.

Kommentera

