Lever farligt nu

… men tycker att de här chokladbollarna är så goda!
Dessutom vill jag stöda fritidsverksamheten för daghemsbarnen, som samlar in pengar för att kunna göra en utflykt.

Här gör nog mammor och pappor och säkert även andra släktingar och vänner en stor insats. Dels genom att köpa själva, dels genom att köra ut lådorna deras bekanta beställt.

Men det är ju lite farligt att ha dessa goda kaloribomber inom räckhåll.
Farligt också om jag gömmer dem uppe i något skåp som jag måste nå med stege😀

(PS! Här kan man kolla tidningen Småstadsliv som jag skrev om för någon dag sedan!)

chokladbollar

25 thoughts on “Lever farligt nu

  1. Är det sådana med äggvia och socker inuti så kan de med fördel förvaras i frysen – och ätas iskalla, sockret gör att de inte blir hårda 😋

  2. Min ”räddning” när det handlar om frestelser är nog att jag inte tål gluten och nötter, eftersom det finns i så mycket. Jag gjorde chokladbollar för ett tag sedan och intalade mig att det vara bra att ha hemma ifall jag får besök … Ja, du kan ju gissa hur det gick😉
    Vilken trevlig tidning! Den ska jag kika närmare i senare.

    1. Ja, tänk om man inte tålde så mycket🙂 … men det är nog inget att skämta om.
      Jag har inte så svårt att låta bli choklad egentligen, mest skojar jag kring det.
      De där bollarna har jag nog till jul. Tog en i dag.

  3. Svar: Har inte bytt jord på vår novemberkaktus på minst 20 år. Vattnar den två till tre gånger i veckan. Varannan månad får han lite näringslösning. Den kaktusen är otroligt lättskött. Den klarar sig till och med utan vatten i 6 veckor, vilket har hänt när vi var på semester. Han står inte i solen. Åsså blommar han alltid i november (röda blommor) och i mars (rosa blommor).

    1. Fantastiskt – hur som helst!
      Jag undrar ändå om jag har för lite jord för min… den är väldigt klen, men EN blomma verkar den ”kläcka” nu😀
      Kanske för att jag flyttat bort från förra bostaden…

      1. Låt kaktusen åka på semester nästa år. Mamma sätter ut sina på den inglasade balkongen nån gång på våren/försommaren och plockar in dem runt oktober. De blommar och mår gott. Hon fick till och med plantera isär dem i år för de hade blivit väl många i krukorna…

  4. Hej du,ja det var ett tag sen,vi bloggmöttes..Jag ska testa årets glögg nu på lördag,tillsammans med familjen i Uppsala,,jag har ju smakat kråkbär i skogen,ingen framträdande smak tyckte jag.Oki lev farligt du med kaloribomberna..Haé Kram.

  5. Oj vad sugen jag blev nu! Fast här behöver man nog snarare flygplan än en stege för att komma åt dom där bollarna. Eller så gå till den skandinaviska affären tvärs över gatan… (som tack och lov stängde klockan 18😉 )

Kommentera

