Supermånen

Eller ska man skriva super månen? För den är ju full ibland😀

Den här bilden publicerade jag på Facebook i går. Fick många kommentarer om hur månen påverkar människor medan andra inte påverkas alls.

Min tanke där var ju inte att driva med någon. Jag har själv haft tider då fullmånen påverkat min sömn.
Jag tyckte bara det såg roligt ut då lampan i sovrumstaket speglade sig i fönstret. Just nu då supermånen varit så aktuell😀

Ingen riktig supermåne, men med lite fantasi ser jag den :-)
Ingen riktig supermåne, men med lite fantasi ser jag den🙂

Och jo, jag kunde sova under supermånen, för den lyste inte ovanför mig hela natten. På morgonen när jag tände den såg det ut så här.

Godmorgon-mys!
Godmorgon-mys!

21 thoughts on “Supermånen

  1. Jag läste allt ditt inlägg på Facebook igår😀 jag säger varken bu eller bä och respekterar hur vi är känsliga eller inte.
    Jag själv är hyperkänslig men inte för fullmånen, faktiskt, har aldrig varit det.
    Skönt vi är olika😉
    Tisdagskram!

    1. Ja, så är det – jag respekterar också – för jag vet att många på riktigt har svårt att sova vid fullmåne. För mig själv har det varierat. Lär ha med kemiska reaktioner att göra? Massor mer undersökningar har ju gjorts.
      Kram!

  2. Tycker att dina supermånar är betydligt mera intressanta än den på himlen jag knappt såg nå’t av på grund av alla moln. Å den var inte speciell stor heller. Många har ju bloggat om och tagit bilder av den ”riktiga” supermånen och ingen var så speciellt imponerad.

    Har aldrig påverkats av fullmåne. Tror det är en psykologisk grej som baseras på gamla ”myter”.

    1. Jag såg inte heller supermånen på grund av moln.
      Jag har från och till sovit dåligt då är det fullmåne. Men inte påverkats på de senaste två åren.
      Vill ändå inte döma dem som lider, seriös forskning kring det här lär har gjorts – jag vet inte bäst så därför håller jag mig neutral🙂

Kommentera

