Besökte Ikea – skulle bara…

… ha en spegel och en hylla. Men ni vet hur det går!
Man kommer hem med LITE mer än doktorn ordinerat🙂
En spegel hittade jag, men den är inte monterad än, för det är en flyttbar sådan. Fanns inte i svart, men man kan inte få allt som man vill i livet.

Jag har i snart tre månaders tid speglat mig i en Bond-tavla! Hörni, det lyckas också – och kan vara en av förklaringarna till att jag sett ut som jag gjort på senaste tid. Men hahaa, det GÅR att leva utan en spegel som visar bild av helfigur! Kanske vi alla rentav skulle må bättre av att inte ha en massa speglar omkring oss😀

Levande ljus.
Levande ljus.

Jag vill köpa bara sådant jag behöver och använder. Som till exempel levande ljus. Doftljuset i mitten har jag inte öppnat än.

Blå badrumsmatta.
Blå badrumsmatta.

Färgen på bilden stämmer inte helt överens med verkligheten, men köpte en blå matta till badrummet som går i blått och vitt. Den svarta hade tjänat ut sin tid, men finner ändå ännu en ny plats i mitt hem❤

En mugg i plast för tandborste och glas.
En mugg i plast för tandborste och kräm.

Mera blått i badrummet. Men bör vara av plast. Ett glas som går sönder mot kakelgolvet vill jag inte se.

Jag köpte också en fin bordslampa. Tycker det är så mörkt just nu, men ni får se en bild av den då jag fått en lampa monterad i den, för den kom ju inte med på köpet.

Någon hylla som jag gillade hittade jag inte just nu – men jag har tid att vänta.
Mitt hem blir bit för bit mera bara mitt. Möbler som finns kvar från tiden i äktenskapet byts bort. Inte för att ta kål på det förflutna och minnen, men mest för att det för arton år sedan blev en mischmash av allt möjligt då vi hade med oss prylar och möbler från tidigare förhållanden. Vi började aldrig från noll med en gemensam stil, fastän vi någon gång talade om att det var så vi borde ha gjort.
But, those were the days. Nu blåser nya vindar!

21 thoughts on “Besökte Ikea – skulle bara…

  1. Ja, du har med andra ord avverkat ett helt normalt besök hos Ikea. Gissar att du även ätit köttbullar i cafeterian där, precis som alla andra (inklusive jag själv;-) )

    Att leva utan en spegel som visar bild av helfigur har jag inga problem med. Har ju ändå bara jeans på mig och de är ju alla snarlika;-) Vi har bara två speglar i lägenheten. En i badrummet såklart och en i hallen, som visar hela överkroppen;-)

  2. Doftljuset du köpte använder jag själv. En av favoriterna, jag har det på jobbet och får mycket beröm för det, vilket är ju märkligt då är det inte jag som tillverkat det. Men såna är vi.
    Mattan har jag också. I svart. Det finns lite skrämmande över att IKEA gör oss lika över hela världen. Sånt kan ju skrämma mig.
    Kram!

      1. Den har kanske en annan doft. min doftar vanilj, den är mjuk och härlig doft.
        Jurå…vi inreder likadant och klär oss likadant. Det är svårare och svårare att få vara unik i den globaliserade världen.Världen ska inom kort se ut som tvillingar på kvadrat.😉

      2. Jo, det fanns vanilj också – den doften klarar jag av någon anledning inte alls av😦
        Tror att jag fick nog en gång i en bil där det fanns en Wunderbaum med vaniljdoft😀

  3. Längesedan jag besökt Ikea nu. Vi har en alldeles intill flygfältet här i Tvillingstäderna, med köttbullar och hela köret! Och ja, tomhänt därifrån, kommer man ju knappast…!

  4. Det är skönt att bygga upp ett eget hem helt utan kompromisser. Tja, ekonomiska kompromisser kanske men det är ju en annan sak. Känner likadant med köket nu. Jag slänger gammalt porslin som hängt med genom relationer och funderar på vad jag tycker om och hur jag vill ha det. Äntligen bygger man ett eget bo

    1. Visst tar processen tid! Men nu känns det inte längre svårt att avstå från något som var gemensamt från en annan relation.
      Vissa saker bär på fina minnen och funkar fortfarande i mitt hem, men det är som du säger – man funderar på hur man vill ha det.

      1. Är det en puss😀
        Jag får inte alla de där roliga figurerna med då jag skriver via bordsdatorn, bloggar sällan via paddan, aldrig via telefon… på tal om att vara stenålders😀

Kommentera

