Snart nytt år

Gäller att vara ute i god tid. Jag vill ha exakt en sådan här kalender.
Telefonkalendrar i all ära, men för mig finns det inget bättre än en gammal hederlig pappersalmanacka. Med plats för noteringar invid klockslag.

Memo för 2017.
Memo för 2017.

Att kalendern är tillverkad av återvinningsmaterial ger ett extra plus. Såg först när jag kom hem att jag hade köpt en med finska namnsdagar och inte våra finlandssvenska, men det spelar ingen roll.

Lättare att hantera med spiralrygg.
Lättare att hantera med spiralrygg.
I affären hittade jag också hyacinter, så den här som ska bli vit blev årets första. Älskar dem.
I affären hittade jag också hyacinter, så den här som ska bli vit blev årets första. Älskar dem.
julgran
Och så fick torget sin julgran. Snön har försvunnit, men på fredag tänds ljusen i granen och det blir mysigare i kvällsmörkret.

 

24 thoughts on “Snart nytt år

  1. Det är precis en sådan gammal hederlig pappersalmanacka som jag också använder. Måste medge att jag varken använt kalendern eller anteckningar i mobilen. Ooooops, jag vet, men i det här fallet är jag riktigt gammalmodig…

    PS. Räknar till två synliga personer på torget. En hundraprocentig ökning sen sist;-)

  2. Vad är det för en söt liten stad su bor i? Jag har ju aldrig varit i Finland men förstår alltså att där du bor pratas den vackraste av språk, finlandssvenskan.

    1. En del tvingas ju på grund av jobbet att använda t.ex. Google Drive och elektroniska kalendern där eller nån annan liknande.
      Men nu som egenföretagare har jag papperskalendern, den är bara bäst!

  3. För mig är det också viktigt med kalender i pappers form. Jag kör A5 formatet och en sida per dag. Funkar för mig bäst. Men i år fick jag springa runt för att hitta min favorit. Och den hittades på NK. Puh….vilken lättnad det blev. Och att det ska betyda så mycket. Jag gillar inte de andra som finns till buds.

  4. Trivs själv med pappersalmanacka, grejar inte att ha en almanacka i mobilen, på nätet eller i ett moln. Får bra överblick när den ligger framme här på köksbordet! Min är inte Eko, säkerligen gjord av ett nerkapat träd i norra Finland:)

  5. Jag upptäckte först ´nyligen att man hade en kalender i telefonen- är ju stenåldersmänniska och vill ha en FYSISK kalender ( som med böcker och tidningar! )
    Men jag har krypit lite till korset- det är trots allt smidigt att ha allt i telefonen- istället för att släpa med sig hela filofaxen. Det uppstår dock ibland problem när man skriver upp i telefonen och sedan glömmer föra över i filofaxen….men det är ju ett annat problem!
    Ha en fin tisdag!
    kram

  6. Gillar när du berättar om papperskalendern. Ibland får jag för mig att ytterst få människor använder såna. Jag har allt i mobilen och blir panikslagen vid blotta tanken på att tappa den, även om det sparas på datorn.

    1. Ja, jag tänker också att vad händer om jag tappar mobilen eller om den går sönder.
      Men man kan tydligen spara allt i molnen🙂 … vilket jag ogärna vill, så papperskalendern är klar etta!

Kommentera

