Det blir mycket jultema nu

Men vi kommer ju dag för dag närmare jul.
Och i dag har man fått öppna första luckan om man har en kalender.
I en kommentar på ett tidigare inlägg nämnde en annan bloggare chokladkalendern. Ja, jag vet att de finns, men jag har aldrig ägt en sådan.

Jag tror att jag alltid tänkt att chokladbitarna i en sådan inte kan vara goda.
Men det är en fördom som kan komma på skam. Kanske jag ska köpa mitt livs första chokladkalender i år? Bara jag hittar någon som jag vågar lita på att innehåller ätbar choklad🙂

Den här kalendern har jag köpt av Lovisa Tor för att understöda föreningens verksamhet. Bakom varje lucka finns ett lottnummer. Man har alltså 24 chanser att vinna, och det brukar vara fina priser!

Hoppas på en eller flera vinster!
Hoppas på en eller flera vinster!

18 thoughts on “Det blir mycket jultema nu

  1. Jag blir aldrig för gammal för egen kalender.🙂 I år har jag även en chokladkalender, nyss fådd av en kollega.
    Jag är en riktig avdents-, kalender- och julnörd.🙂

  2. Vad skoj att ha en kalender att öppna…var länge sen jag hade det…man kanske skulle köpa sig en!:P Dock har även jag en viss skepsis till att chokladen i chokladkalendrar är ätbar!

  3. Jag sydde en kalender med fickor till första barnet. Det var bara det att med tre barn så blev det en stress att fylla dessa fickor, haha. Och ett år åt andra barn upp det godis som fanns i lördagsfickorna. Dina kalendrar väcker minnen. Kalenderljus är också mysigt, man tänder ljuset en stund varje dag så att datumet brinner ner. Tror att jag måste gå och skaffa ett. 24 vinstchanser är inte illa, som i din kalender!

    1. Jag har två Tor-kalendrar så har 48 chanser att vinna😀
      Ljus som ska brinna till ett visst streck är fina! Jag har inte haft ett sånt, och tror jag skulle glömma att blåsa ut det i tid🙂

  4. Jag har en kalender som jag knåpade ihop själv när mina barn var små.
    Den har sin givna plats på väggen i hallen, nu med en stor julstrumpa under där det finns god choklad.
    Fast barnen idag är stora måste den finnas på sin plats så att dom kan ta en bit när dom hälsar på.

    Kram och ha en fortsatt fin dag!

  5. Tycker absolut att man kan äta chokladbitarna som finns i kalendern som dessutom är väldigt små. Har alltid haft en egen kalender även när mina barn var små😀
    Håller tummarna för en fin vinst!

Kommentera

