Månadsbilden, december

Den här bilden på kalendern med bilder av Minna L Immonen tycker jag otroligt mycket om. Den ger mig riktig julstämning.

I dag skriver jag också en kolumn i Nya Östis som handlar om mitt sätt att se på livet just nu. Vad väntan på jul kan vara, för vi ska ju inte stressa.
För min egen del talar jag om att, så konkret jag kan, leva i nuet. Det låter som en klyscha, men många gånger är det lättare sagt en gjort att fånga stunden.

Och att vara tacksam för det vi har och får. Även motgångarna i livet.

"Saunan lämmitys" står det under den här bilden. Bastun ska värmas.
”Saunan lämmitys” står det under den här bilden. Bastun ska värmas.

17 thoughts on “Månadsbilden, december

  1. Kloka ord. För mig är just bastun ett sätt att koppla av, att milda värk och öka livskvaliteten. Härlig tomte med fladdrande luva och stora fötter!

      1. Ja, ensam är ett måste nuförtiden. Jag lägger mig på laven och blundar. I år bygger vi en vedeldad på landet, finnen i mig behöver det.

  2. Vilken gullig tomte på väg till bastun. Nej, vi ska inte stressa. Det har jag slutat med för länge sedan.
    Man får nog samla på sig en hel del erfarenheter för att kunna dra kloka slutsatser.

Kommentera

