Nu får det bli lite juligt här…

… det är ju trots allt ändå bara dryga två veckor kvar till julafton.
Jag har fått de första julkorten, långväga ifrån. Från andra sidan jordklotet faktiskt, och då är det bra att vara ute i god tid.
Posten i Finland har inte heller blivit överöst med rosor på senaste tid. Det är inte brev- och postbärarnas fel… utan något annat som haltar betänkligt i systemet.

De här kortet kom ändå fram och jag tackar för det. Har ett fadderbarn i Bolivia och fick hälsningar från henne via en tolk.

Hälsningar av fadderbarnet <3
Hälsningar av fadderbarnet ❤ Vackert bolivianskt hantverk.

Och så hade vi julmarknad på torget i Lovisa i dag. Vädret var ganska grått och ruggigt. Jag delade ut ett femtiotal Nya Östis-tidningar där. Kul att prata med läsare och eventuella kommande prenumeranter.

Har tagit massor av julinspirerade bilder med tanke på tidningens paradsida den 22 december. I dag valde vi ut en bild av tolv, resten publicerar jag här på bloggen! Om det är just min bild som landar på NÖ:s parad inför jul vet jag inte, men det är kul att kunna bidra med förslag.

Ängeln var en av favoriterna, men nu publiceras den här i stället :-)
Ängeln var en av favoriterna, men nu publiceras den här i stället 🙂

15 reaktioner på ”Nu får det bli lite juligt här…

  1. Så du verkar inte ha haft ”mina” 9,7 plusgrader idag…
    Gillar kortet från fadderbarnet i Bolivia. Vackert! Det kortet skulle jag rama in direkt!
    Ängeln – nja. Jag skulle kalla den för dammsammlare. Men skinande ren är den i alla fall;)

  2. Vilken fin ängel, gillar de virkade vingarna.
    Kul att få en hälsning från fadderbarnet. Vi hade också ett som har blivit en fin ung man som står på egna ben.
    Julkort, ja………. Jag ska, jag ska, jag ska……. 😀 Tack för påminnelsen.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

