10 reaktioner på ”Glad måndag! 12-12-2016

  1. Nja – tycker du hade kunnat kombinera din vackra vägg i föregående inlägget med Glad Måndag. Men att lägga upp ett blogginlägg mellan allt hårt arbete är ju avkoppling också;-)

  2. Vilken härlig bild! Kommer du att göra nåt reportage om Luciafirandet? Jag undrar om det är väldigt olika jämfört med våra traditioner.
    Önskar dig en fin Luciadag!

    1. Nej, jag ska inte jobba i kväll och det är rätt skönt, har haft lite för mycket jobb de senaste dagarna.
      Jag tror luciafirandet är lugnare hos oss. Skoleleverna är inte ute och festar såsom jag upplevde att de var då jag bodde i Stockholm 1998.
      Är det mera röj i Sverige? Hos oss är det en rätt fridfull familjefest.
      Fin Luciakväll till dig också!

      1. Vi ser inte mycket av firandet eftersom vi bor i ett ytterområde. När våra barn var tonåringar hade vi mer koll. Då brukade kommunen ordna med inomhuskonsert vilket gjorde att de allra flesta var där

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

