Vacker vägg, del 58

En liten kul detalj fräschar upp väggen på gamla kartongfabriken.
En liten kul detalj fräschar upp väggen på gamla kartongfabriken.

Jag har haft fullt upp, och har fortfarande mycket att göra i dag. Det känns tråkigt att jag inte har hunnit skriva några mer djuplodande blogginlägg, och att jag inte hunnit läsa mina vänners bloggar lika flitigt som förr.

Men jag är glad för att jag har mycket jobb. På fredag är det ett halvt år sedan jag sade upp mig från min fastanställning på det stora tidningsbolaget. Då var jag nog lite skraj, och jag är det ännu ibland – hur ska jag klara ekonomin?

Jag har dock hankat mig fram, dag för dag, månad för månad – och tillsvidare ångrar jag inte mitt beslut att bli egenföretagare.

Tidigare inlägg som visar kartongfabriken:
Vacker vägg, del 10
Möjligheternas hus
Bild.

23 reaktioner på ”Vacker vägg, del 58

  1. Det är nog så det är överlag, verkar det som. Före jul är det mycket på alla håll och kanter. För mig är det mest orken som saknas och att jag nog bör hålla mig ifrån datorknapprandet p.g.a. ökade smärtor. Men det är trevligt att titta runt lite ändå. Och det låter ju bra att du har fullt upp!

    1. Mitt jobb går ju också ut på mycket datorknapper 🙂 Så jag måste hitta motvikt och balans.
      Kan ana mig till hur det blir då orken plötsligt en dag tryter, – vill inte gå in i väggen.
      Kram!

      1. Jo, du har säkert rätt.
        Men jag gör rätt mycket sånt jag gjorde förr, det vill säga, skriver artiklar – det nya är att jag också skriver en del på finska, att jag skriver fakturor och ser till att alla papper kommer till bokföraren varje månad osv. Inga svåra saker, men har haft långa arbetsdagar för att jag haft lite svårt att säga nej-tack till jobb… 🙂

      2. Ett av råden min far, och hans kompanjon fick när de startade sitt företag var. Gör det ni är bra på, och överlåt det andra till de, som är bra det. Du är ju på rätt väg, när du överlåter bokföringen till andra.
        Svante

      1. För mig är inte lika enkelt då jag jobbar med kunder och man kan inte bara säga till de att jag behöver några extra dagar för att vila. Det är tillräckligt jobbigt för de när jag åker på semester på sommarn. Då är det panik vart de ska gå medan jag är borta. Men de kan avboka med extra kort varsel. ☔️

      2. Ja, det har sina sidor att vara egenföretagare.
        Osäkerhet, mycket jobb – men också frihet, man bestämmer själv.
        Inga långa semestrar.
        Men den jag tar snart på fem dagar tänker jag njuta av i fulla drag.
        Kram fina du!

      3. Helt rätt när man kan. Jag har extremt lätt att skaka av arbete när jag inte jobbar. Hoppas att du har det med.
        Ha det då skönt🎈🎈

  2. Såååå himla rolig vägg! Love it! Helt i min smak! En av dina bästa bidrag till temat tycker jag!
    Kul att du har fullt upp. Det är mycket roligare att ha mycket att göra än att sitta och rulla tummarna;-)

  3. Det var kul på en kartongfabriks vägg. Tycker verkligen att vi behöver mera av den varan.
    Härligt att du har mycket jobb men förstår att du måste hitta lediga dagar för att slappna av. Det är så viktigt att återhämta sig.

Kommentera

