På begäran, Lovisabilder

En före detta kollega, som jobbade på dåtida Östra Nyland, på den gamla-gamla tiden som jag nuförtiden kallar den (eftersom tidningar lagts ner och nya har fötts), skrev på Facebook att han gillar att se bilder från Lovisa. Han bor och jobbar utomlands i dag.
Om det glädjer någon att jag visar vyer från Lovisa så gör jag det gärna.
Tycker att jag redan har fotograferat allt här, men blir det upprepningar så får det bli 🙂

Alexandersgatan, riktning söderut. Jag är på väg till Café Vaherkylä som ligger lite längre bort till höger. Gatan som börjar där gula huset finns heter Östra Åsvägen, och vänder man till vänster är det Karlskronabulevarden.
Alexandersgatan, riktning söderut. Jag är på väg till Café Vaherkylä som ligger lite längre bort till höger. Gatan som börjar där gula huset finns heter Östra Åsvägen, och vänder man till vänster är det Karlskronabulevarden.
Alexandersgatan, vy norrut mot torget som ligger längst bort till höger.
Alexandersgatan, vy norrut mot torget som ligger längst bort till höger.
Karlskronabulevarden, vy österut.
Karlskronabulevarden, vy österut.
Drottninggatan, vy norrut.
Drottninggatan, vy norrut.

 

7 reaktioner på ”På begäran, Lovisabilder

    1. Som tidigare sagt, på annan plats här – det är folk i affärerna och på kafeteriorna – men mest hastar de väl mellan sina parkerade bilar och platserna dit de ska, på jobb eller på ärenden 🙂

  1. En (liten) person på fyra bilder;-) Tycker du ska fota samma motiv under sommaren – som jämförelse alltså.
    Å era gator/trottoarer är lika illa plogade som våra.

    PS. Strålande sol idag. Isgata på vägarna. Ta med dig broddar också;-) DS.

    1. Hmm, har inga broddar – får nog stanna inomhus 😀
      Ja, jag ska försöka få folk med på bilderna – det roliga är att det FINNS människor men de hastar mellan bilarna och affärerna eller sitter på cafeterior 🙂

  2. Så kul att se … om jag hamnar vilse i Finland och kommer till din by, då kan jag lokalisera mig vart jag är. Jag går in på Mias och bloggar dig. 😂😊

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

