Skyltsöndag, den 18 december 2016

Vissa av er som följer min blogg gillar då jag presenterar korta finska texter.
Här kommer en.

Färskt, härifrån, nära ifrån (lokalt producerat)
De bröden finns egentligen på andra sidan av den här ställningen. Jag har liksom fotograferat baksidan av den 🙂

Ordet ”viipaleet” som ni ser på plastförpackningarna nere till höger betyder ”skivor”.

Konst eller konstigt förvaltar skyltsöndag. Hos henne finns länkar till andra som skyltar!

Marknadsföring av bröd.
Marknadsföring av bröd.

Har på grund av en resa gjort förhandsinställda inlägg.
Kom ihåg att jag har kommentarsgranskningen på, därför kan det dröja innan era kommentarer syns. Men kommentera jättegärna ändå! Jag kanske kommer åt min blogg under resan – men om inte, då är jag tillbaka här om några dagar!
Ha en skön fjärde advent!

6 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 18 december 2016

  1. Stort tack att du tänkte på Skyltsöndag och gjorde ett förinställt inlägg! Fick faktiskt till och med för mig att slänga texten brevid genom Google translate och fick fram: Fresh from this close – :-))))) Nu vet jag precis att brödskivorna är färska och nåra till hands;-)

    Tusen tack för skyltningen och länken:-)

Kommentera

