Fler bilder från resan

Får bli en blandad bildkavalkad från resan. Resten av fotografierna är skyltar, fina fönster och vackra väggar 🙂

Räkmacka, en favorit!
Räkmacka, en favorit!

Delade en räkmacka på båten med resesällskapet. Mackorna är ju SÅ stora!

Bricka med Muminmotiv.
Bricka med Muminmotiv. Köpte på båten.

Har en liten bricka med Muminmotiv sedan tidigare och en som hör till serien Ernst. Brickor är sådant som jag använder hela tiden, antingen att ha mackor och mugg på, eller levande ljus.
Jag gör mig så småningom av med sådant som jag tog med mig från förra förhållandet. Saker som jag då för två och ett halvt år sedan ville behålla. Plötsligt är de inte längre viktiga för mig. Saker från den tiden som fortfarande är hela och fina och kan glädja andra skänker jag till ett loppis helt gratis.

Fint pepparkakshus hos vännerna i Västerås.
Fint pepparkakshus hos vännerna i Västerås.
Bordsdekoration i Västerås. Så fin att man kan säga "släng dig i väggen Ernst" :-) Fastän jag gillar honom.
Bordsdekoration i Västerås. Så fin att man kan säga ”släng dig i väggen Ernst” 🙂 Fastän jag gillar honom.

10 reaktioner på ”Fler bilder från resan

  1. Fin bricka – jag gillar också Mumin. Vi har ju Rörstrands inte så långt från mig – där har de fint porslin. Mumin så klart. 🙂
    Jag vet inte men rensa är en slags terapi tror jag. Jag rensar som hejsan nu – blir knappt något kvar. Känns bra – det ger glädje till någon annan det som man skänker bort. 🙂

    1. Jag tror också, eller vet med mig själv – att ju mer saker, desto mer dränerad på energi blir jag.
      Försöker hålla mig med det jag behöver i vardagen, sparar saker jag fått i gåva av nära och kära. Men det finns mycket jag kan göra mig av med.
      Och som du säger, någon annan kan få glädje av det vi ger bort.

  2. Räkmackor är favoriter hos mig också. De går alltid att äta 😀 Bilden av dekorationen kan du skicka till Ernst. Han kanske behöver lite inspiration 😉 Ha det gott Carita!

Kommentera

