En natt kvar…

… sedan får jag öppna paket.
Fastän vi med nära och kära bestämt att vi inte ska ha sådana 😀 … så blir det ju några små ändå.
Och jag vill också tacka för de julkort jag fått, fastän jag försökt komma ihåg att tacka var och en avsändare personligt.

Att hålla sig och vänta till julaftonen med att öppna paket är svårt :-D
Att hålla sig och vänta till julaftonen med att öppna paket är svårt 😀
En del av de julpaket vi delade ut på tidningen Nya Östis julfest i början av december.
En del av de julpaket vi delade ut på tidningen Nya Östis julfest i början av december.

 

23 reaktioner på ”En natt kvar…

      1. Tror inte att samma ”hot” ligger över oss – vi får dras med en svart jul – men det är som det är. Ingen halka och inga drivor att skotta sig genom för att komma till gravarna då vi sätter ner ljus där. Vill se det positiva 🙂

      2. Hoppas att SMHI har fel, som vanligt, det räcker så bra med den snö, vi redan har. Jag har ju inga gravar att gå till, föräldrarna ville inte ha det så. De är strödda för vinden, någonstans, som bara begravningsbyrån vet var.
        Svante

  1. Jag hittade din blogg 🙂 Visst är det trevligt att se allas nyfikenhet när de får paket. Och visst blir man nyfiken på dem man fått själv. Har begränsat julkortskickandet ordentligt. Många skickar digitalt och då har jag börjat göra det till dem också istället.

    1. Skickade inte heller fler kort än cirka femton. Men visst är det trevligt med handskriven hälsning på ett riktigt kort.
      Och genomtänkta paket, att få något man verkligen behöver. Vi har ju nästan för mycket av allt nu, så mest glad blir man för det man kan använda i vardagen.
      Kul att vi hittat varandras bloggar!

  2. Tror inte jag kommer få någon julklapp … eller jo, det har jag ju redan fått … i förskott 😆
    God jul.

  3. Jag vet inte vad som har hänt, för jag brukar verkligen inte få presenter av mina kunder. I sin höjd får jag en julblomma. I år fick jag mer än under alla 30 år. Mycket förvånad och glad.
    Ha det gott!
    Kram!

  4. Kul med gamla hederliga pappersjulkort. Även vi har fått några och skickat ut ett antal också. Paket blir det dock inga här.

  5. Familjen har kommit överens om att det inte blir några paket. Ändå fick jag ett paket som mina söner skickade. ”Bara något litet. Så du vet att vi tänker på dig” var svaret när jag frågade varför. Visst blir man glad och paketet glor på mig sedan några dagar tillbaka 😉
    Ha det riktigt bra!

    1. Ja du 🙂 … ofta blir det just så här. Man ska inte ha paket, men det är ju så roligt att GE sådana.
      Allt är ju ok så länge man köpt något som mottagaren behöver, eller ger bort något man pillat ihop själv – och inte i stress köpt för ”köpandets skull”.
      Kram!

  6. Jag älskar paket. Och skickar massor med julkort som jag gjort själv. Jag är nog väldigt gammaldags i dessa digitaliserade tider. Så fina bilder du har tagit av paket och kort!

    1. Jag tycker också om att pyssla kort 🙂 I år fanns inte tiden för det, då jag valde att resa till Sverige och före det hade mycket jobb.
      Men man kan inte hinna med allt – gäller att tänka det där ”var inte för sträng mot dig själv”.
      Jag är också gammaldags, gillar handskrivet och försöker dikta på varje paket.
      God jul!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

