Liten tjuvstart…

… på julfirandet får man självklart göra.
Dock skulle jag inte få visa en bild på pepparkakorna, om jag inte berättade hur de kommit till 😀
I avsaknad av kavel, eller troligen finns en sådan men den hittades inte på direkten, användes en icke öppnad och väl avtorkad Long drink-burk. Detta är dock inte reklam sponsrad av Hartwall.
Då pepparkaksformarna inte heller hittades på momangen agerade väninnan enligt devisen ”man tager vad man närmast haver”. Med hjälp av ett snapsglas formades runda kakor, lagom små.

Jag behöver säkert inte säga att pepparkakorna var hur goda som helst. Det är lite som med oss människor – vi stöps i olika formar, en del av oss blir kantstötta, lite brända – en del är stora, andra är små, men vi är bra ändå 🙂

Jultårta, toscakaka, kaffe och mousserat vankades också.
Jultårta, toscakaka, kaffe och mousserat vankades också.
m_pepparkakor
Fin form och goda!
Tack för julgåvan också! Korken till den öppnas inte före jul :-D
Tack för julgåvan och en värdefull vänskap

18 reaktioner på ”Liten tjuvstart…

  1. 😀 Hurra för man tager vad man haver! Visst är det härligt med människor man kan vara sig själv med. Hoppas att du får en mysig och god jul!

  2. Haha, smart … det skulle inte jag ens kunnat komma på. Trevlig jul, fast det har jag kanske redan sagt? 🤔😄

  3. Din sista kommentar gillar jag. Visst har man väl kavlat med flaskor… Det såg väldigt gott ut, ert tjuvstartsfirande. Själv har har tjuvsmakat på de karelska pirogerna.

Kommentera

