Skyltsöndag, den 25 december 2016

Kanske lite för sent att önska sig en lott till julklapp nu?
Men du kanske fick en, och inte har hunnit skrapa den?

Jag förevigade ett antal väggar och skyltar då jag var i Täby centrum i norra Stockholm före jul. Här kommer ett av de bidragen.

Två och en halv miljon euro. Visst skulle jag hitta "små hål" att stoppa dem i.
Två och en halv miljon euro. Visst skulle jag hitta ”små hål” att stoppa dem i.

Skyltsöndag uppfanns av Pumita. Traditionen förvaltas av Konst eller konstigt!
En del andra som visar skyltar och vars bloggar jag besöker ibland är Ama de Casa, Gerd, Ordodlaren – men hos Konst eller konstigt hittar du en lång lista på skyltare.

12 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 25 december 2016

  1. Så du har varit inne hos Täby Tobak ser jag:-) Där såg du säkert också Triss-julkalendern i format XXL! Köpte varken lotten eller kalendern, men kul att du la upp skylten:-)

    Tusen tack för skyltning från min hemmaplan. Stort tack för länkarna också:-)

    PS. Tack för att du länkade till Ordodlaren som ju skyltade spontant förra veckan. Nu är hon med på listan av alla skyltare. DS.

    1. Kul att Ordodlaren kom med på listan. Hon är från södra Finland och en ”gammal” bekant till mig.
      Nej, jag var inte inne på Täby Tobak den här gången men vet exakt var den ligger för den har ju funnits många år på samma plats.
      Den här skylten fanns högt uppe på en av väggarna i de ”oändliga gångarna” i TC 🙂

  2. Nej, här finns ingen lott att skrapa heller. Tycker också att man skulle dela upp dessa jättevinster. 25 lyckliga människor som kunde få 1 miljon. Tror att så hade ännu fler köpt dem.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

