Händer inte så mycket…

… i mitt liv just nu. Tittar ut genom fönstret. Gräsmattan på grannens gård är grön 🙂 Solen lyser.
Jag har jobbat några timmar för vår lokaltidning Nya Östis. Gått en promenad på stan, bland annat för att hämta ut pengar från en bank där jag inte ens är kund. Summan var 13,80 euro, avsändare trafiksäkerhetsverket och min bil (som jag kallade Svensson och sålde för flera månader sedan).

Det var förstås en trevlig nyårsgåva , får väl använda den till en flaska mousserat. Det var nåt slags skatteåterbäring. Inte är dom snabba att agera på skatteverket… men tammetusan om jag inte är snabb som företagare med mina skatter, DÅ hör dom fort av sig.

Lysande blomma hos vännen Inga i Sverige.
Lysande blomma hos vännen Inga i Sverige.

Men som sagt… det händer inte mycket i mitt liv just nu, men jag är nöjd ändå.
Jag har en del tankar och mål så här inför det nya året. Men det handlar inte om specifika nyårslöften. Det gäller mer sådant som har med aktiva val att göra, såsom jag bestämde inför sommaren 2016 att den skulle bli den bästa på länge, en sommar då jag gör sådant jag vill göra.

Detsamma tänker jag nu inför 2017. Det finns saker jag vill göra, mål jag vill nå – men jag behöver inte uttala dem för någon annan än för mig själv.

raketer

I samband med ett jobb jag gjorde på stan i dag köpte jag några enkla små raketpjäser till nyåret 🙂

 

14 reaktioner på ”Händer inte så mycket…

  1. Det kallas för ”Mellandagsblues”;-)
    Typiskt Skatteverket att vara sen med utbetalningar, men 140 kronor är ju ändå pengar…
    Den där lysande LED-blomman är helt i min smak:-)

  2. Det kan ju bli en kopp kaffe eller så. 🙂
    Nåväl -bra med mål. jag håller på att filura lite jag med. På framåt. 2017 – tänk va – det är redan nästa helg! 🙂

  3. Nog är det ibland skönt att inte ha något extra för sej,men för mycket av det goda blir också tråkigt i längden,önskar dej allt det bästa inför nästa år,må det bli ännu roligare än väntat.
    Ps. svarade på bloggen om din fråga 🙂

  4. Vacker blomma! Håller med om att man bör hålla en del mål för sig själv. Jag tänker redovisa några för 2017.
    Det är svårt att tänka framåt med utvecklingen i världen men det måste vi bara. God fortsättning!0

    1. Jag redovisar också ett av mitt lite senare 🙂 Vill inte sätta press på mig själv.
      Egentligen har ju mycket gott hänt i världen – det sägs att de positiva nyheterna överväger de negativa, men att det mest är de negativa som syns.
      Så vi tror på en GOD fortsättning!

  5. Vilken vacker lysande blomma och snyggt fotat dessutom.
    Typiskt myndigheter. Vill de har något från oss ska det vara helst igår. Tvärtom kan det ta flera månader.
    Du kommer nog att berätta när du har gjort dina val. Det är endast nyårslöften som man ska tala om för någon. Det hjälper till att hålla sitt löfte (sägs det).

    1. Har svårt med nyårslöften, typ gå ner i vikt, äta mer hälsosamt – det håller ändå inte 🙂
      Blomman är fotograferad med manuellt inställd skärpa, inte makro men väldigt nära objektet var jag.

  6. Japp, Skatteverket är snabba på att kräva in böter på sen betalning. Men gäller inte tvärt om.
    Ska du skrämma hundar och bränna pengar? Ajabaja. 😳😳😢🤡

    1. Skrämmer kanske katter också – och mig själv 😀
      Om jag får iväg pjäserna har jag bränt 10 euro, det är ju pengar det också, men jag tycker jag håller mig inom rimlighetens gränser.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

