Med öppet sinne

Flaskor på en hylla i ett av Lovisas öppna julhem som jag besökte i början av december.
Flaskor på en hylla i ett av Lovisas öppna julhem som jag besökte i början av december.

Bilden får fylla en symbolisk funktion. Se det vackra där det finns.

Och det är med ett fullkomligt öppet sinne jag vill vandra in i 2017. Kanske även här på bloggen delge visdomsord jag ramlar över.
För det har rätt ofta känts så på senaste tid. Att jag ”snubblar” över sådant som jag behöver. Kloka texter i böcker eller tidningsartiklar, tänkvärda ord som vänner dela på Facebook. De bara kommer till mig.

Som i dag i Mediaplanets tidning Njut av livet. Ben Furman skriver där så här:
Vad är ditt nyårslöfte? Kunde det vara att vara lyckligare? Att vara lycklig är också en inställning, ett beslut. Ett annat gott beslut är att behandla andra människor väl – det gör även dig lycklig.

8 reaktioner på ”Med öppet sinne

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

