Nya idéer till bloggen?

Snart har vi ett nytt år. Jag ser det framför mig som en tjock dagbok med en massa vita, oskrivna blad.
Skulle vilja förnya mig här på bloggen lite, men vet inte riktigt hur.
Jag har i snitt 300 besök per dag och får rätt många kommentarer. Jag är nöjd och hoppas mina läsare är nöjda.
Har funnit massor av nya vänner och deras intressanta bloggar genom att öppna mig själv.

Så kanske jag bara ska fortsätta som förr?
Berätta om stort och smått i min vardag, visa bilder från Lovisa, från resor, från mitt hem.

levande_ljus

44 reaktioner på ”Nya idéer till bloggen?

    1. Tack för responsen! Jag öppnar mig gärna, fastän det har varit en balansgång speciellt tidigare då jag skrev om skilsmässan.
      Tror att det senare i dag blir ett inlägg kring tankens kraft 🙂

  1. Visst är det kul med alla som tittar in i bloggen, och ibland lämnar en liten kommentar.
    Ha en bra dag!//Lisa

  2. Kära vän, jadu, ibland känner man att man skulle vilja komma på något nytt grepp att tackla sin blogg på!
    jag tycker att det som gör din intressant är ditt personliga tilltal- att du delar med sig på ett trevlig och intressant sätt! Så jag fortsätter gärna läsa som det är- plus alla dina fina bilder på mitt bästa ”bucketlista” ställe- LOVISA!
    Själv kämpar jag på lite i uppförsbacke just nu och tankarna på att hitta på något nytt känns främmande. är glad om jag lyckas få till en bild då och då
    ha en fin onsdag
    kram

    1. Gissade att du hade lite uppförsbacke… 😦
      Men du vet – ”håll ut, vi klarar det”! Lennart och GG ser till det!
      Din blogg är så jättebra som den är, alltid läckra och roliga eller tankeväckande bilder!
      Kram!

  3. Varför ändra på ett vinnande koncept? Om du är nöjd med mixen på din blogg så behåll den, för dina läsare gillar den ju uppenbarligen också.

  4. Jag läser nästan uteslutande vardagsbloggarr. Funderade som bara den när du ställde frågan. Kunde faktiskt inte komma på någon förbättring. annars hade jag framfört det. gillar att du känns ärlig, samt interagerar med dina läsare. Du tillrättalägger inget. jag gillar ditt innehåll. Tankar, vackra teman, privat som oprivat.. Ofta med glimten i ögat.
    kramis på dig

  5. För mig, bosatt i USA, är det trevligt att läsa (trevlig) text på svenska. Förutom att hålla kontakterna hemåt till släkt och vänner genom min blogg, har bloggandet visat sig ypperlig att hålla modersmålet vid liv. Pratar svenska hemma med min egen familj varje dag, men det blir ju lätt det ena och samma hela tiden. Då utgör bloggandet och att läsa bloggar en fin källa till att hålla ord och uttryck vid liv. Roligt att se bilder från södra Finland är ju heller aldrig fel. Gott nytt bloggår!

    1. Roligt att höra om jag kan hjälpa till på det sättet! Bra och viktigt också att du talar svenska hemma och att du läser på svenska.
      Om man inte kontinuerligt använder ett språk faller ord och uttryck fort i glömskas.
      Gott nytt bloggår till dig med – läser din blogg så ofta jag kan.

  6. Kan inte heller kommer på några nya idéer men vet inte hur personligt du skrev förr. Antal besökare visar i alla fall att ditt innehåll tycks vara intressant. Tycker jag också 😀

    1. Då jag skrev om sorgen efter skilsmässan hade jag massor av läsare, ibland över 1000 per dag.
      Men nu är jag hellre stabil och glad och bryr mig inte så mycket om att ha de där läsarna som inte ens kommenterar, som bara är nyfikna.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

