Bara tre dagar kvar

… av det gamla året.
Visst är det spännande med ett nytt år!
Pärmbilden på kalendern jag fick i julklapp symboliserar vänskap, närhet och gemenskap. Sådant som de flesta av oss vill ha.

En god vän betyder mycket.
En god vän betyder mycket.

Ett klassiskt löfte som många ger sig själva är att börja äta mer hälsosamt och att motionera mer. Man köper ett kort till gymmet och späker sig själv en månad eller två. Sedan återgår man till det vanliga, mycket trevligare livet.

Det enda jag lovar mig själv inför 2017 är att INTE vara sträng mot mig själv.
Jag ska bli en modig outsider som går sin egen väg.
Det är inget löfte, ej heller ett hot – det är bara något jag vill.
Och kanske också något jag skriver mer om här senare 🙂

6 reaktioner på ”Bara tre dagar kvar

  1. Vilket bra nyårslöfte. Hoppas det håller i sig hela året. Vi behöver många som tänker så! Att våga gå en egen väg. Det är rätt kul när man kommer på att man kan göra det. Massor av nytt att upptäcka 🙂

    1. Vägen hit har varit lång och krokig, och jag säger inte att den blir rak och enbart beströdd av lena, doftande rosenbland nånsin 🙂
      Men jag tror att ett öppet sinne och vänlighet leder långt – försöker vara storsint och se MÄNNISKAN jag möter.
      Kram!

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

