Ljusfreak

… som jag är stack jag mig in på Herttanen i Lovisa i dag.
Affären är inte öppen alla dagar eftersom man kan köpa grejer via nätet.
Men när det i dag utlovades 50 procent på alla varor må ni tro att det var en viss rusning.

Jag skulle inte ha köpt ljuset för 35 euro, men 17,50 kunde jag tänka mig betala för denna gudomliga doft. Ljuset ska brinna i 50 timmar. Helst bara tre timmar åt gången och sedan ska veken klippas.
Ofta kör jag med ljus som inte kostar så mycket, och många av dem är bra ändå. Men någon gång tycker jag att jag är värd design, det där lilla extra.

Kan använda locket som glasunderlag i framtiden.
Kan använda locket som glasunderlag i framtiden.

DAG, skandinavisk design, och som vanligt kan jag påpeka att det här inte är ett sponsrat inlägg 🙂 Jag tjänar inte ett korvöre på min blogg, inte en cent heller för den delen.

10 reaktioner på ”Ljusfreak

  1. Är ingen ljusfantast som du vet. Satsar på LEDade slingor i stället. Men om man diggar ljus som du och det är rea är det väl klart att man satsar fullt ut liksom:-)

  2. Helt klart skall det vara levande ljus! Snyggt förresten! Hos oss brinner det ljus sgs varenda kväll under den mörkare delen av året, trots att det inte är lika mörkt hos oss som det är under vinterhalvåret i Norden!

      1. Ja, inför jul fick jag in matos från någon annan lägenhet – men jag tänkte ”det är tillfälligt”.
        Vaniljdoft har jag av någon anledning oerhört svårt för… men bomull, havsdoft, milda blomdofter, lavendel och magnolia går bra.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

