Hur ser din årskalender ut?

Minut för minut ger mörkret vika och dagarna blir längre.
Minut för minut ger mörkret vika och dagarna blir längre.

Den här dagen har börjat med diverse mejlkontakter. Tänk så smidigt det går nuförtiden att ha kontakt till och med till Japan!

Ska fortsätta med att skriva ut en intervju och sedan kasta ut några krokar som eventuellt leder till nya intervjuer och artiklar.

Ute är det +2 grader, mulet och ingen snö. Men vi går mot våren!

I går var det någon som på Facebook frågade hur människors årsklockor ser ut. Alltså lite så där att hur ser ditt år ut då du TÄNKER på det. En del talar om uppförsbackar mot julen och sedan en behaglig nedförsbacke mot sommaren.
Min ser ut som Sparbankens fickkalender 🙂 Hittade ingen bild på just den men så här ser jag året framför mig.

20 reaktioner på ”Hur ser din årskalender ut?

  1. Jag vill gärna ha en agenda med en sida per datum. I den skriver jag inte bara in tider/möten att passa utan även små anteckningar om ex väder, middag något särskilt som hänt. Så jag måste inhandla en sådan nu.

    Kram och ha en fin dag!

    1. Jag har också en kalender med jobbgrejer och en annan där jag ser hela månadens datum.
      Men årskalendern jag tänkte på var hur man visualiserar året inne i huvet 😀
      Kram och trevlig fredag!

      1. Hittills har jag gått upp på morgonen, men rätt vad det är, så gör jag inte det. Kanske hänger jag med ett år till, kanske inte. Jag oroar mig inte för att få återgå till det stadie jag var innan jag föddes.
        Svante

  2. Jag förstår precis hur du menar. Tror jag ser mig gå med uppdragna axlar och sänkt huvudet i början av året för att sträcka sakta på mig när dagarna blir ljusare. När temperaturen stiger går jag rakryggat och med nyfiken blick på allt och alla. Sedan börjar den mörka tiden och jag drar upp axlarna igen.
    Det är alltså mera min kroppshållning och hur jag ser på omgivningen som är min kalender.
    Kul tanke!

  3. Jag fick bilden du vet, lilla barnet som växer under året och blir en äldre person, så som man brukar se bild på gånga året. Men jag hoppas på att det blir åt andra hållet för mig själv. Årskalender var smart tänk – fick en ide nu om att försöka boka saker framåt just för att jag är vilsen nu. Tack!

  4. Jag har funderat och jag tror att jag ser året i årstider som går i varandra, men jag vet inte riktigt hur bilden av året är, den flyter, som ett böljande streck. För maken är året en klocka där nyåret är fem i tolv.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

