Skyltsöndag, den 1 januari 2017

En skylt i närheten av det så kallade Döda torget i Täby centrum. Till höger i bakgrunden nya kommunhuset som håller på att byggas.
En skylt i närheten av det så kallade Döda torget i Täby centrum. Till höger i bakgrunden nya kommunhuset som håller på att byggas.

Hoppas att poliserna har haft en tämligen lugn nyårsnatt – det kanske är att önska för mycket, men önska får man.

Tog många bilder av skyltar och fina väggar då jag var på Sverigeresan i mitten av december. Så ni får se dem ett tag framöver än 🙂

22 reaktioner på ”Skyltsöndag, den 1 januari 2017

      1. Det har jag haft efter 8,4 km, har nyss tvättat fötterna, och bytt strumpor. Jag märker att det vore lämpligt att byta tillbaka till mitt gamla tangentbord, jag missar för mycket med det här lyxiga från Microsoft.
        Svante

      2. Ja och fotsvett efter promenader, i alla fall när det är plusgrader ute. Snöar gör det också en hel del, det har kommit 1 dm under eftermiddagen. ovanpå isen efter regnet på förmiddagen.
        Svante

      3. Här blir det snöskottning i morgon bitti. På onsdag lär det bli en skottningsvända till. Hoppas den snö som faller nu fryser fast i isen under, så man inte halkar ikring med snöskyffeln.
        Nu är det bara en helg kvar sedan är det, vanliga vardagar, som blir kring 3 minuter längre för varje dag, ett tag innan solen sätter fart.
        Svante

      4. Som det ser ut på prognoserna ska det komma mera snö framöver, och efter snön ska det bli riktigt kallt, men SMHI har haft fel förr. Ljuset däremot kan inte SMHI påverka.
        Svante

  1. Hahaha! Kul att du hittade den skylten på min hemmaplan. Hur många gånger har jag inte sett den när jag går passerar skylten på väg till Taco Bar under sommaren – lite längre fram till vänster i bilden. Ja, inte att vi äter tacos utan för att ta en öl och kolla in byggjobbarna som håller på med det nya pampiga kommunhuset.

    Stort tack för att du skyltar:-)

Kommentera

