Det är något speciellt…

… med veckotidningar, eller månadsutgåvor, hur som helst.
Men det glansiga papperet som pärmen utgörs av. Bara att ta i en tidning, känna tyngden och doften av den … aaah!
Digitala produkter i all ära, men nej … jag vill ha papperstidningar.

Här finns allt möjligt att läsa, stort och smått. Reportage om livsöden intresserar mig mest. Allehanda små tips likaså. Något recept kan väcka intresse. Handarbetsbeskrivningarna bläddrar jag förbi. Korsord löser jag ibland.
Och årshoroskopen! De måste ju bara läsas, och sedan tar man till sig och tolkar allt hur man vill 😀

tidning

21 reaktioner på ”Det är något speciellt…

  1. Håller helt med,ibland får man sån längtan till en papperstidning (utöver vekotidningarna) att man kan inte hejda sej när man går förbi tidningshyllan i butiken 🙂

  2. Jag är också torsk på månadstidningar. Jag spenderar väldigt mycket på det.. många fototidningar blir det, men inredning och mode med, Skriva ibland, Icon och Filtet samt Yoga jag vågar inte ens berätta om alla. Jag måste sluts med eller begränsa mig då de dyra magasiner kan jag inte slänga så det är en hel del numera. Och inte vill bli en sån som visas i Tv.

    1. Igenkänningsfaktor alltså!
      Jag köper sällan veckotidningar, eftersom mor min har prenumererat på Året Runt till mig – men visst faller jag då och då för frestelsen.
      Sedan sitter jag flera dagar och bläddrar i EN tidning – läser nästan allt!
      Nå, kanske vi inte får se dig på tv, om du menar Lyxfällan 🙂 Tror du är rätt normal.

      1. Tänkte inte på lyxfällan. Jag tänkte på baglady typ samlare som har en liten gång bara att ta sig fram i lägenheten. Enligt min bokföring är jag på runt 6 tusen kr per år. 😳😶

      2. Det är sant, men jag har svårt att bara ge bort. Jag har inte då svårt att ge presenter till vänner och bekanta men inte till främmande. Kanske för att jag aldrig heller får nåt av främmande. Jag hoppades på utbyte lite för att få in tidningar från andra. Gav generöst mina tidningar till kunder. Medan när jag förr gick hos frisören kunde jag se tidningar där det stod främmande namn på. Så jag frågade och då sa de att kunderna tar de dit när de har läst färdigt de egna.
        Och vissa magasins är som böcker. Kostar runt 100 kr. Jag köpte en nu dom kostade 145 kr. Så det är inte lätt.

  3. Har man själv gjort tidningar som du och jag så finns det ingen doft som är så underbar att sniffa än den av en nytryckt tidning. Ja, det gäller böcker också för den delen. Man öppnar tidningen/boken, tummar den och suger i sig doften. Det gör man gärna några gånger för önskad ”effekt”, eller hur!!!?

    Läser iofs inga veckotidningar, men ”proceduren” är densamma för fack-, månadstidningar och böcker. Alla dessa vill jag ha i pappersform, ingen tvekan! Dags- och kvällstidningar läser jag dock på nätet.

    1. Just det – därför tror jag så envist på papperstidningarnas överlevnad!
      Och håller med dig i det där med att då man öppnar tidning/bok – känner doft, papper, tyngd… det är nåt speciellt!

  4. Jag har alltid varit en slags tidningsfreak, hatar digitala tidningar, vill ha tidningen i handen, kunna bläddra i den om och om igen, känna doften av nytryckt tidning i min hand. Synd att många tidningar blir digitala, verkligen dåligt!

    1. Det är förstås bra att kunna välja, om man vill läsa en tidning på sin surfplatta.
      Men inte är känslan densamma, och sitt nu ute i solen och läs på en platta 🙂 Det är svårt. För att inte tala om då man vill lösa korsord 🙂

  5. Jag håller också med. Vill helst ha någonting att bläddra i när jag äter frukost. Det hör till helt enkelt. Veckotidningar köper jag sällan. Om något på framsidan väcka mitt intresse köper jag den. Läser ändå en hel del på nätet.
    Älskar Sudoku och tar alltid med mig en Metro när jag handlar. Har en sudoku app i mobilen men det är inte heller detsamma som i en papperstidning.

Kommentera

