40 reaktioner på ”Månadsbilden, januari 2017

      1. Okay! Jag har fotograferat vår brandstation också, kan ju lägga ut den inom kort, fastän jag borde få lite aktuella snöbilder också.
        Vill nog inte vara länge ute i dag då det blåser och är -11…

      2. Jag har sett tillräckligt med snö idag. 30 cm har det kommit, sedan igår eftermiddag. Jag har skottat i 7 timmar, men är inte klar ännu. Orkar inte med några promenader.
        Svante

      3. 3000 kvadratmeter, men jag skottar bara omkring 300 kvm. av dem. Antagligen får det vänta tills på lördag, om temperaturerna SMHI förutspår stämmer för torsdag, och fredag.
        Svante

  1. Akvarellen i kalendern är det absolut inget fel på. Den är vacker faktiskt! Men verkligheten utanför mitt fönster med hittills minst 10 centimeter nysnö fär fjärde gången den här vintern är betydligt mindre roligt att uppleva tycker jag. Å vackert – nej, det tycker jag inte heller. Sorry;-)

    1. Men hunden ”drar” dig i alla fall ut i väder som väder.
      Jag har kurat inomhus i dag. I morgon ska det vara ännu kallare, alltså på torsdag.
      Ändå MÅSTE jag ut. -20 kanske?
      På lördag kanske det lättar och går upp till -5.

      1. Temperaturerna svajar lika mycket här. Ja, hunden har varit min räddning många gånger. Det fanns tider då jag hade låst in mig helt annars.

      2. Svajiga tider på många olika sätt, men vi klarar oss.
        Det finns alltid en väg ut, en väg framåt eller uppåt, hur man vill se det.
        Ibland orkar man mer, ibland mindre.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

