Acceptera läget

Vacker vinterdag, men i dag njuter jag av den via fönstret.
Har skrivit ut en intervju som jag gjorde via Messengers telefon till Japan i går. Helt otroligt hur bra det hördes, som om killen jag pratade med hade suttit i rummet bredvid 🙂

Utsikten från min hemmaredaktion.
Utsikten från min hemmaredaktion.

I morse fick jag ett meddelande av en väninna, som hade hittat Craig på ett matställe i Tammerfors. Det var en trevlig väckning 🙂

Min favorit-Bond.
Min favorit-Bond.

I dag fick jag också besked om en resa jag får åka på i början av februari. Ser SÅ fram emot den. Jag är borta några dagar bara, men det känns som att livet återvänder, året har fått en bra start – jag tar en dag i taget, varje utmaning för sig, gör det bästa jag kan av allt – och har insett att orden ACCEPTERA LÄGET är väldigt viktiga 🙂

22 reaktioner på ”Acceptera läget

  1. Ibland har man tur…. Skottade snö på förmiddagen, ”bara” ca minus elva. Nu är det minus 17,4, eldning på högvarv. Men ingen blåst att tala om, inte här i varje fall. Vid gymnasiet i Lovisa blåste det säkert, det är ett verkligt blåshål där…

      1. Ja att acceptera tillvaron och finna det som är positivt och försöka göra det bästa av det man har och inte bara gnälla, det mår man bäst av tror jag. Det verkar som om du också tänker så.
        Jag har bara -7,5

      2. Jo, jag har kommit fram till det sättet att tänka och agera nu.
        Bättre sent än aldrig då man är 54 år 🙂
        Hos oss kröp kvicksilvret ner till -17 i kväll… brrrrr!!!

  2. Tycker ditt 2017 började kanooooon! En bra början bådar gott inför fortsättningen av året! Grattis till resan du får åka på. Å eftersom du ”får” åka på den så kostar den dig ingenting heller;-) Win-win!

  3. Vad roligt att du ska ut på en liten resa igen. Visst är det bäst att acceptera läget. Det måste vara utgångspunkten. Annars blir man tokig.
    Trevligt med Craig till frukost men den där kvinnan i bakgrunden skulle man klippa bort 😉

Kommentera

