Fler fina träd!

Jag gillar ju träd som ni vet.
De här bilderna togs också i början av veckan då vi ännu inte hade snö.
Då var det också bara ett par minusgrader, nu är det -17. Brrr!
Men ska bli varmare till lördag – jag tackar för den prognosen!

En intervju undanstökad i dag, redaktionsmöte nästa.
Helgdag i morgon, men för mig har de där gränserna lite suddats ut. På lördag och söndag har jag jobb med innebandy, matcherna fortsätter i division ett efter några veckors jul- och nyårspaus.

Den här björken i Strandparken invid Strandvägen är underbar.
Den här björken i Strandparken invid Strandvägen är underbar.
bjork_2
Träd med kala grenar blir som skulpturer.

bjork_3

22 reaktioner på ”Fler fina träd!

  1. När jag ser dina träd så går mina tankar helt klart till Harry Potter och ”The Whomping Willow Tree”.
    Det är ju fördelen med att vara freelance – ibland måse man jobba under helgerna, men man kan ta det lite lugnare under arbetsveckan när andra måste jobba.

    1. Ja, jag ser bara fördelar med mitt frilansjobb – inte för att jag förtjänar särdeles mycket men så länge jag har så jag klarar mig är jag nöjd.
      Jag har inte sett så mycket på Potter, så jag känner inte till trädet du beskriver.
      Men hon som översätter Potter-böckerna till finska bor i Lovisa!

  2. ”Mitt” träd, tittar på det ofta. Undrar ibland över osymmetrin. Varför har en kvist växt längre än de andra osv.

      1. Och roligt när barn i bland klättrar i det. Jag älskade att klättra i träd när jag var yngre. Brukade klättra upp i en ek o sittä där o läsa en bok.

      2. Vad roligt att höra att du älskade att klättra! Det gjorde jag med.
        Men någon bok tog jag inte med mig.
        Någon gång ramlade jag ner och slog mig (huvet) och därför blev jag den jag blev 🙂

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

