Nya vinklar och Lovisabyggnader

Jacob af Forselles staty från en annan vinkel.
Jacob af Forselles staty från en annan vinkel. Fotograferad för några dagar sedan innan snön kom.

Då man tycker att man har fotograferat allt som fotograferas kan i Lovisa, åtminstone i centrum, får man hitta andra vinklar. Och se bara, här har jag fått med en hund också 🙂 Den som rastar hunden är skymd bakom trädet.

Kyrkoparken, Segermanska huset med Andelsbanken och till höger rådhuset.
Kyrkoparken, Segermanska huset med Andelsbanken och till höger rådhuset.
Det så kallade Holmströmska huset invid K-Supermarket. I byggnaden till vänster som inte riktigt syns, finns en stor loppmarknad. Där hade företaget Holmström bussgarage förr om jag nu inte helt minns fel.
Det så kallade Holmströmska huset invid K-Supermarket. I byggnaden till vänster som inte riktigt syns, finns en stor loppmarknad. Där hade företaget Holmström bussgarage förr om jag nu inte helt minns fel.

Det har varit innedag i dag. Inga måsten att gå ut, ändå har det blivit varmare, från -23 till -20, yeah! Ja, nå jag ska väl släpa mig ut med lite returpapper och skräp. Men annars har jag skrivit en artikel, kört en tvättmaskin, tillrett kycklingfiléer, dammsugit, bytt lakan. Husmorspoängen, som jag inte behöver till något, har rasslat in 😀

25 reaktioner på ”Nya vinklar och Lovisabyggnader

  1. Lustigt. Jag har bytt lakan, och tvättat, och hängt dem. Jag har dammsugit, diskat (visserligen med maskin), och torkat golvet i köket. Vädret inbjöd inte till några promenader, och nu är det redan mörkt ute.
    Svante

      1. Man ska aldrig skjuta upp till morgondagen det, som kan göras idag. Den som kom på det ordspråket gillade dagar utan sysselsättning. Jag tycker sådana dagar är hemska. Jämt fördelade bördor är bäst.
        Svante

  2. Tack för alla dessa snöfria bilder. Tur att ju samlade på dig foton utan den vita varan. Ni har aningen kallare hos er. Vi hade 16,5 som kallast i natt. Minus 9 idag. Det ska bli varmare hos oss imorgon. Hoppas SMHI gissare bättre än din finska vädertjänst;-)

      1. Det var ett tag sen. Och video tittar jag på otroligt sällan. Jag såg din bild, men sen glömde jag bort just den bilden medan jag läste texten.
        Just nu renoverar på jobbet och har inte tid med datorn alls. Så det blir min iPhone som är av normal format. Jag vill inte bära telefon i handen och ännu mindre vill jag ha en extra väska för telefonen. Tyvärr blir jag tvungen till det i framtiden då det inte längre tillverkas de mindre. Majoriteten återigen bestämt över minoriteten. Precis som Norge har bestämt ( politikerna) att kontanterna ska bort snart. 😭

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

