Stämning

… blir det dels då det slår imma på fönsterglasen ut mot gården när jag öppnar dörren till balkongen. Det är första gången jag bor i en bostad med inglasad balkong.
När det är minusgrader ute bildas det fort imma som fryser till. Men den försvinner också fort, för jag är där ute bara en kort stund då jag ska tända ljuset i lyktan.

Utsikt inifrån genom balkongen ut mot gården.
Utsikt inifrån genom balkongen ut mot gården.
Tycker mycket om den här lampan, Knubbig från Ikea. Tillsammans med levande ljus skapar den stämning.
Tycker mycket om den här lampan, Knubbig från Ikea. Tillsammans med levande ljus skapar den stämning.
Inte bästa bildkvaliteten.
Inte bästa bildkvaliteten.

Och så ville jag  bara visa att jag har stuckit näsan utanför dörrarna i dag. Minus 21 grader, men lite returpapper och skräp skulle ut. Uppfriskande! Och så knarrar snön mysigt under kängorna.
Det är vår vackert upplysta kyrka som syns där ungefär i mitten av bilden 🙂

10 reaktioner på ”Stämning

  1. Den första bilden var väldigt fin och stämningsfull! Knubbig har jag med, fast med en riktig lampa inuti. Den står inne i ett ventilationsrör. Ganska coolt faktiskt. Sista bilden är lika bra som mina nattbilder;-)

    1. Det är också en lampa inne i min Knubbig 🙂
      Kanske du kan visa din lampa, och det där med ventilationsröret?
      Nattbilder blir vad de blir – hade nattinställning, men det var mobilen – ibland blir det bättre, ibland sämre 🙂

  2. Mysigt med inglasad balkong, då börjar våren tidigare och man kan sitta ute längre om hösten. Här i Skåne är det -7 så inte riktigt lika kallt som ni har det i vårt vackra östra grannland. 🙂 God fortsättning.

    1. Ja, jag har ju inte bott här annat en sensommar, höst och vinter – så jag väntar på våren med spänning!
      God fortsättning till dig med – och skönt att ni inte har det svinkallt!

  3. Lampan tycker jag mycket om för att inte tala om din balkong. Skulle ge mycket för en inglasad.
    Min pappa sa alltid: Om det inte knarrar under fötterna är det ingen vinter 😛

Kommentera

