Bilder från Lovisa by night

Mariegatan.
Mariegatan.

Tomt på gatorna då jag fotograferar i Lovisa, brukar en del av mina bloggvänner säga 🙂
Nu får de vatten på sin kvarn, för vid tolvsnåret natten mellan lördag och söndag var det väldigt lugnt på gatorna.
Inte för att det var särdeles kallt. Det hade slutat snöa och blåsa, och temperaturen låg kanske vid -2.

Hus vid Mariegatan.
Hus vid Mariegatan.
Porten till Tuhannen tuskan kahvila på Mariegatan.
Porten till Tuhannen tuskan kahvila på Mariegatan.
Karlskronabulevarden.
Karlskronabulevarden.
Drottninggatan.
Drottninggatan.

 

21 reaktioner på ”Bilder från Lovisa by night

  1. Du borde kanske ha tagit en selfie för att visa att du faktiskt var ute;-) Om du tog bilderna vid midnatt så förstår jag att ingen är ute – utom du då.
    Fotona är väldigt vackra tycker jag:-)

  2. Vackra små hus, påminner om Eskilstuna, när jag var barn. Skönt och slippa en massa människor som förstör utsikten. Jag ser helst att mina bilder är utan människor.
    Svante

      1. Min mormors mor bodde i Eskilstuna, och vi åkte ofta dit, och besökte henne innan hon dog. Hon blev Eskilstunas då äldsta person, innan hon dog. Jag var i tioårsåldern då.
        Svante

      2. Jag räds inte att komma tillbaka till det stadie jag var i innan jag föddes. Dagens sjukvård, och åldringsvård skrämmer däremot enormt. Jag har gått med ständig värk i rygg, och nacke sedan en arbetsskada i mitten på 1980 talet, och varit sjukpensionär sedan 1988. Det jag läser om hur äldre i beroendeställning blir behandlade, när de inte har några anhöriga, gör att jag hellre blir aska, än att hamna i beroendeställning.

      3. Jo, allvarligt talat förstår jag dig. På vissa ställen är åldringsvården inte något att hurra för… Vem vill bli liggande bara, helt beroende av andra, ha ont, vara ensamma… nej. Jag tänker på det ibland redan nu fastän jag som 54-åring inte uppfattas som särskilt gammal.

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

