Lovisa på bioduken igen

Har haft jättemycket att göra i dag. Full fräs som man säger.
Först en massa mejl och notiser på förmiddagen.

Sedan hade jag ett fotouppdrag mitt på dagen och genast efter det en intervju.
Hann hem för att äta innan det var dags för pressvisning av den nya Ada och Glada-filmen som spelats in i Lovisa. Jag länkar till Yles nyhet från i höstas eftersom det jag skrivit om filmen ikväll inte ännu finns på någon webbsajt.

Filmen får Finlandspremiär den 27 januari, och visas då också i Lovisa.

I morgon tar jag det lite lugnare och börjar faktiskt dagen med massage. Aaah, det behövs!

Klisterbilder från Ada och Glada-filmen. Varför tog jag bara ett ark när där fanns en stor hög?
Klisterbilder från Ada och Glada-filmen. Varför tog jag bara ett ark när där fanns en stor hög?

8 reaktioner på ”Lovisa på bioduken igen

  1. Full fräs hos dig – full rulle heter det här. Gillar ditt finlandssvenska fräs bättre än min svenska rulle;-)

    Kul att ha mycket att göra som freelance! Då blir det full fräs i plånboken:-)

    1. Heh 🙂 Inte är det någon full fräs och ingen full rulle i plånboken inte. Det känns som att mer går ut än det kommer in då man som företagare är tvungen att betala sin egen pension och allt möjligt annat kostar också, orkar inte ens lista här 🙂 Men en del avdrag går ju att få så det blir spännande att se om jag får tillbaka nåt från skatteverket i december 2017…

    1. Tack – jag måste lära mig när det är nödvändigt att sätta telefonen på ”stör ej”, då får jag mycket gjort på kort tid.
      Det där med att bli avbruten är ett otyg – samtidigt som man som företagare vill vara tillgänglig 🙂

Kommentera

