Man skriver så fingrarna blöder…

… är ett uttryck som ibland används, åtminstone i Svenskfinland, då skribenter har mycket att göra, eller då deadlinen pockar på.

I går blev det där sanning för mig. På filmpremiären stack jag ner handen i väskan för att fiska upp kamera, penna och anteckningsblock. Då stack jag mig på något och blodet började droppa från fingret.

Bildbevis här 🙂

Handstilen lär bli mer och mer oläslig med åren, men det är en annan historia. Här ser ni hur blodet har
Handstilen lär bli mer och mer oläslig med åren, men det är en annan historia. Här ser ni hur blodet har ”sprutat”.

Nå, värre saker kan hända. Men det var faktiskt rätt obehagligt. Jag kollade väskan noga då jag kom hem, med ficklampa till och med. Hittade inget vasst. Men ska dammsuga den snart ändå.

Jag kom också av mig i allt jag skulle göra då jag var tvungen att antingen torka eller suga bort blodet med jämna mellanrum. Jag tappade min favoritpenna nånstans och hittade den inte trots att jag letade, antar att någon annat plockat upp den och blivit glad.
Det får jag väl bjuda på i så fall 🙂
Och filmen var kul!
Så inte gråter jag över lite spillt blod!

23 reaktioner på ”Man skriver så fingrarna blöder…

  1. Det uttrycket finns här också. Å i ditt fall är det bokstavligen menat;-)
    Din handstil liknar en läkares – oläsligt. Men det är säkert din egen ”stenografi”, så du kan nog läsa vad det står;-)

  2. opps aj som fasen, inget vasst i väskan och den bästa pennan försvann . . . .
    och det värsta, det blödde. Allt på en och samma gång, hi hi . . . förlåt blev nog tvungen att fnissa …
    Ja det uttrycket har jag hört, men nuförtiden skriver folk knappt med penna, det blir mer
    ‘pekfingervalsen’ eller något liknande, fniss . . .
    Vad hette filmen, var det ‘101- åringen’ ? Den såg jag och Rolf på juldagen eftm.

    Se upp i väskan ! eller helst ner, hälsningar/ Eva

Tacksam för kommentarer - ha en bra dag!

